رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین و حل مشکلات بیمارستان های الوند نیازمند تامین منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در برنامه بی حاشیه سیمای قزوین تاکید کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی از بزرگترین پروژه‌های درمانی استان است و افتتاح آن به دلیل محدودیت منابع مالی طول می‌کشد.

وی افزود: منابع مالی برای احداث این  بیمارستان ، قطره چکانی داده می‌شود و احداث آن سال‌ها طول می‌کشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان جدید در الوند هم گفت: ساختمان این بیمارستان هم به علت محدودیت منابع مالی، نیمه کاره است.

مهرام گفت: به لحاظ تخت درمانی، همچنان در استان با کمبود مواجه ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: نگرش‌ها و سهم خواهی‌های سیاسی متأسفانه بر حوزه بهداشت و درمان استان سایه افکنده است و ما بدون توجه به گرایش‌های سیاسی از مدیران با سواد در حوزه بهداشت و درمان استفاده کردیم.

مهرام درباره آخرین اقدامات انجام شده برای حل مشکلات بیمارستان رحیمیان الوند، گفت: مسئولان بیمارستان خیریه رحیمیان می‌گویند با تعرفه خیریه که نصف تعرفه خصوصی است نمی‌توانند به کار ادامه دهند.

وی افزود: ما با تعطیلی بیمارستان رحیمیان موافق نیستیم و تعطیلی آن تخلف است و باید دستگاه قضایی در این زمینه ورود کند.

مهرام همچنین با اشاره به نشستی با حضور امام جمعه، استاندار و مسئولان بیمارستان رحیمیان برای حل مشکلات آن گفت: دو تصمیم خوب در این زمینه اخذ شد؛ یکی اینکه اگر موافقت هیئت مدیره بیمارستان اعلام شود می‌توانیم دوباره این بیمارستان را راه اندازی کنیم و دوم اینکه بدهی ۲۳ میلیاردی بیمارستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت شود و با اخذ مجوز و تغییر ساختار، این بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره ساخت مرکز رادیو تراپی قزوین با مشارکت خیران سلامت گفت: این مرکز با مشارکت خیران در حال اتمام است و دستگاه پیشرفته رادیوتراپی آن تا هفته آینده در استان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/.

دستگاه رادیوتراپی پیشرفته تا هفته دیگر در قزوین نصب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار