کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تداوم جریانات مرطوب جنوبی استان احتمال جاری شدن سیلاب موقت دور از انتظار نیست.

مردم جنوب سیستان و بلوچستان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنندعلی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی ؛ با تداوم جریانات مرطوب جنوبی استان احتمال جاری شدن سیلاب موقت دور از انتظار نیست مردم از تردد و استقرار درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

ملاشاهی افزود: بارندگی‌های فصلی ناشی از فعالیت سامانه مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: انتظار می‌رود همچنان در ارتفاعات جنوبی استان نظیرجنوب خاش، ایرانشهر، دلگان، بزمان، سراوان، سیب وسوران، مهرستان، قصرقند، سرباز، نیکشهر، فنوج تا اواسط هفته آینده در بعدازظهر‌ها شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیا باشد.


بیشتر بخوانید: شرایط دریای عمان برای شناور‌های تجاری و صیادی نامساعد است


وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در اسپکه شهرستان نیکشهر ۳۱ میلی مترباران باریده است.

وی ادامه داد: در سیب و سوران ۲۰ میلی متر، در ایرانشهر ۳/۱۵ میلی متر، در اطراف راسک و سرباز ۶ میلی متر و در ارتفاعات جنوبی خاش ۲ میلی متر باران باریده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم گرمای هوا در شمال استان خبر داد و گفت: گرمای هوا در نیمه شمالی استان تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود دمای بیشینه در شمال استان به حدود ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

ملاشاهی افزود: توصیه می‌شود مردم شمال استان ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، از تردد‌های غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی اجتناب کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان شمال استان نیز به هیچ عنوان در طول روز اقدام به آبیاری مزارع نکنند بلکه آبیاری مزارع و باغات را به شب‌ها یا اوایل صبح موکول کنند.

انتهای پیام/ع

بارش های مونسون هند تا هفته بعد در سیستان وبلوچستان  تمدید شد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار