رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از فرسودگی حدود ۳۰ درصد مدارس کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجرئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در آیین کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و هنری در دوگنبدان گفت: حدود 30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند و در استان کهگیلویه و بویر احمد هم حدود 28 تا 30 در صد مدارس فرسوده اند.

رخشانی مهر به اجرای طرح مدارس ماندگار اشاره کردو افزود: در مدارس فرسوده کشور تعدادی مدرسه قدیمی وجود دارد که برای نسلهای امروزی خاطرات زیادی را تداعی می کنند و احیا این مدارس در دستور کار سازمان نوسازی مدارس است.

وی ادامه داد: مدارس ماندگار نباید تخریب شوند بلکه باید احیا شوند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به ساخت استخر ورزشی دوگنبدان اشاره کرد و افزود: این استخر سال گذشته حدود 15 درصد پیشرفت داشت و هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت کاری دارد که اعتبار آن هم از اعتبارات استانی تامین شده و دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد.

رخشانی مهر اضافه کرد: هم اکنون ۹۰ درصد از طرح های عمرانی حوزه نوسازی مدارس فعال است و ۱۰ درصد دیگر به دلیل مشکلات با پیمانکاران روند ساخت آنها کند است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مجتمع فرهنگی محله سادات شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت چهار هزار و با زیربنای یک هزارو ۳۲۵ متر مربع و با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

غلامرضا تاجگرون افزود: اعتبار اولیه این طرح از سوی وزارت نفت تامین شده و در صورت نیاز مابقی اعتبار از سوی نوسازی مدارس تامین می شود.

وی اضافه کرد: چندین زمین وزرشی، مدرسه و طرح های مختلف در بافت فرسوده دوگنبدان در حال ساخت است.

انتهای پیام/د

فعال بودن۹۰ درصد از طرح های عمرانی حوزه نوسازی مدارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.