رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از آمارهای متناقض بخاری‌های غیر استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و خواستار بررسی این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : بخاری‌های نفتی باید در سراسر کشور جمع‌آوری شود و جا‌هایی که زیرساخت‌های لازم را دارند بررسی و بخاری‌های نفتی را جمع آوری کرد

مهرالله رخشانی مهر افزود: مدارس و مناطقی که هنوز گازرسانی نشده اند باید هرچه سریعتر گازرسانی در این مناطق و مدارس انجام شود. در خراسان شمالی با کمک استانداری بخاری‌های نفتی جمع آوری و ۱۲۰۰ کلاس درس استانداردسازی شد که اگر همچین همتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم انجام گیرد می‌توانیم تمام بخاری‌های مدارس را استانداردسازی کنیم.

وی با انتقاد از آمار متناقض بخاری‌های نفتی که سازمان نو سازی کهگیلویه وبویراحمد ارائه داد گفت: در آماری که قبلاً ارائه دادند ۹۰۰۰ کلاس درس نیاز به استانداردسازی داشت که ۵ هزار و ۸۰۰ تا از این تعداد را ظاهرا استاندارد سازی کردند یعنی فقط باید ۳۲۰۰ کلاس استاندارد سازی می‌شد که در آمار جدیدی که ارائه دادند شش هزار کلاس درس نیاز به استانداردسازی دارد که آمار متناقضی است و باید این آمار بررسی و به درستی ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار گفت :مهمترین مطالبه ما جمع آوری بخاری‌های نفت سوز است و جا‌هایی که گاز رسانی شده باید بخاری‌ها تبدیل به گاز سوز شود چرا که با همه اتفاقات بدی که در کشور افتاده زیبنده نیست که دیگر اتفاقی در مدارس رخ دهد.

حسین کلانتری افزود :در مهرماه امسال نباید با بخاری‌های غیر استاندارد روبرو شویم یا باید گازرسانی شده  یا اینکه بخاری‌ها استاندارد شود و ما همه حمایت‌ها و کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد تا این مهم صورت گیرد در این زمینه آموزش و پرورش و نوسازی هم باید پای کار باشند.

وی بیان کرد :پروژه‌های نیمه تمام مانند سالن‌های ورزشی سالن اجتماعات مدارس باید تکمیل شوند که نیاز به حمایت و اعتبارات ملی دارد و حتی باید خیرین در ساخت مدارس حمایت شوند که انگیزه بهتری برای ساخت مدرسه داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدارس غیر استاندارد اشاره کرد و افزود :یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد مدارسی است که با مصالح غیر استاندارد ساخته شده و باید برآورد صورت گیرد و این مدارس شناسایی و اقدامات لازم برای استانداردسازی  انجام شود.

حسین کلانتری از مطالبه استان از سازمان نوسازی گفت : دو تا کلنگ زنی در استان داشتیم که این‌ها تصمیماتی بود که از قبل گرفته شده و در حال حاضر ما دو مطالبه جدی داریم یکی اینکه سه تا مدرسه سبز در استان ایجاد شود و مطالبه دوم ما با توجه به اینکه شهر سی سخت شمالی در جنوب کشور است در شش ماه از سال از آب و هوای بسیار خوب برخوردار است و میزبان مسافران زیادی است می‌توانید یک سایت کشوری در اینجا کلنگ زنی و افتتاح کنید و اردو‌ها برنامه‌های که دارید را در این سایت برگزار کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست هم از نبود سرویس بهداشتی در برخی مدارس و غیر بهداشتی بودن برخی از این سرویس‌ها انتقاد کرد و گفت : زیبنده نیست که مدارس ساخته شود، ولی از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نباشند.

رئیس سازمان نوسازی کشور هم گفت برای سرویس‌های بهداشتی در اعتبارات ملی بودجه‌های اختصاص داده شده و این یکی از اتفاقات خوب برای تجهیز و تکمیل سرویس‌های بهداشتی مدارس است.

انتهای پیام/غ

دستور ویژه برای تجهیز مدارس استان

برچسب ها: مدارس ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.