مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از ثبت رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات انرژی در واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از ۴ دهه بهره برداری خبر داد.

محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این واحد با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات در دوم مهرماه سال ۱۳۵۸ وارد مدار تولید شد و از واحد‌های قدیمی بشمار می‌آید.

وی افزود: عملکرد این واحد علیرغم عمر بالا و افزایش مصرف سوخت مایع در چند سال اخیر با تخصص، توانمندی، پیگیری‌ها و تلاش جهادی و بی وقفه مدیران و کارکنان این نیروگاه در برنامه ریزی و رعایت اصول و استاندارد‌های فنی در زمینه انجام تعمیرات، نگهداری و بهره برداری از واحدها، در چهلمین سال بهره برداری در حد و اندازه یک واحد تازه تأسیس به ثبت رسیده که در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

نعمتی به طرح‌های اجرا شده در جهت رفع محدودیت و بهبود راندمان واحد‌ها جهت تامین برق مطمئن و پایدار اشاره کرد و گفت: از تابستان سال گذشته و در راستای استفاده بهینه از وضعیت موجود و رفع موانع و محدودیت‌های تولید، افزایش ۲۶ مگاواتی تولید در تمام واحد‌های نیروگاه هدف گذاری و در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: برای تحقق این هدف مهم، چند طرح بهسازی و بازسازی در تمام واحد‌ها از جمله تعویض لوله‌های بویلر بطول ۲۵ کیلومتر، تعویض لوله‌های کندانسور بطول ۳۷ کیلومتر و ساخت و تعویض بسکت‌های ایرپری هیتر  همزمان با خروج این واحد جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای اجرا شد که در نتیجه بدلیل رفع محدودیت ها، تنها در این واحد ظرفیت تولید با جهشی ۲۴ مگاواتی نسبت به حداکثر توان تولید سال گذشته به ۴۴۰ مگاوات رسید و آرزوی تولید با ظرفیت اسمی محقق شد.

نعمتی گفت: با انجام اقدامات مشابه در سایر واحد‌های نیروگاه نیز افزایش تولیدی حدود ۱۸ مگاوات ثبت شد که در مجموع با رفع محدودیتها، توان تولید نیروگاه حدود ۴۲ مگاوات نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافت.

انتهای پیام/ م

اضافه شدن ۴۴۰ مگاوات انرژی در واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا

برچسب ها: برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.