میزان تولید زباله و پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجمدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس آمارها سالانه حدود 400 تن زباله و پسماند در این استان تولید می شود که البته این آمار دقیق نیست و پیگیر آمار دقیق تولید پسماند در استان هستیم.

محسن جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه دفع زباله در استان به صورت 100درصد بهداشتی انجام نمی شود افزود: در چند شهرستان استان از جمله بویراحمد، گچساران و باشت سایت پسماند محصور بوده و دارای ترانشه هستند، که خاک پوشانی و آهک پاشی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که کارخانه بازیافت زباله در محل سایت دفن زباله های یاسوج (دوپشته دشتروم ) احداث و راه اندازی شود می تواند به دفن بهداشتی زباله نه تنها در شهر یاسوج بلکه سایر نقاط استان کمک کند.

جعفری نژاد با بیان اینکه میزان تولید پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی وضعیت خوبی ندارد، گفت: بالا بودن تولید زباله در شهر یاسوج به علت گردشگرپذیر بودن این شهر است.

وی بیان کرد: باید در زمینه تفکیک از مبدا زباله و ایجاد و راه اندازی کارخانه بازیافت زباله تلاش کنیم تا مدیریت پسماند در استان و شهر یاسوج قوی تر شود.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: مهمترین مشکل در استان تولید زباله است که مردم می توانند در این زمینه برای کاهش مصرف گرایی و تولید زباله نقش به سزایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین از تشکل های مردم نهاد در حوزه پسماند برای آموزش و فرهنگ سازی انتظار داریم بیشتر از گذشته عمل کنند.

جعفری نژاد افزود: شهرداری ها، فرمانداری ها، مجموعه وزارت کشور و دهیاران باید به صورت جدی در زمینه پسماند و زباله استان ورود کنند و برنامه عملیاتی دقیق داشته باشند.

وی بیان کرد: باید مدیریت پسماند و زباله که به عنوان طلای کثیف شناخته شده به گونه ای انجام شود که بتوانیم از آن به عنوان یک منبع اقتصادی استفاده کنیم.

انتهای پیام/د

تولید400 تن زباله و پسماند درکهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.