سر و سامان گرفتنِ کودکان کار

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از طرح جدید شهرداری برای هدایت کودکان کار زیر ۱۸ سال به مراکز تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

حسن محمدحسینی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در گفت  و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: کودکان کار و رسیدگی به وضعیت زندگی انان یکی از مسائلی است که مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در ماه‌های اخیر برای تصمیم گیری درباره ان ورود پیدا کرده و به همین منظور طرح هدایت کودکان کار زیر ۱۸ سال به مراکز تحت پوشش بهزیستی را کلید زده است.

او با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری درباره بررسی آسیب‌های اجتماعی، رسیدگی به کودکان خیابانی یا کودکان کار است ادامه داد: کودکان خیابانی آن دسته از کودکانی هستند که در سطح پارک‌ها و معابر به عناوین مختلف تردد کرده و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کنند که شهرداری بر اساس وظایف ذاتی خود به این موضوع ورود پیدا کرده و با هماهنگی بهزیستی به محض مشاهده به اورژانس اجتماعی جهت بررسی بعضی از مسایل هدایت می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس پروتکل حمایت از حقوق کودک، سازمان بهزیستی حمایت‌های مورد نظر را از کودکانی که در نقاط مختلف شهر کار می‌کنند انجام می‌دهد، اما در خصوص نحوه برخورد نیرو‌های رفع تخلفات شهری با آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های مشترک با بهزیستی و سمن‌های فعال در این حوزه ویژه کارکنان برگزار شده است.

محمدحسینی با تاکید بر اینکه فضای آرام شهر ناشی از هم‌افزایی میان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان و بهزیستی اصفهان است تاکید کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کم هزینه‌تر و کاربردی‌تر است و باید در اولویت همه برنامه‌ها قرار گیرد چراکه می‌تواند تأثیر زیادی بر اعتمادسازی شهروندان داشته باشد.

انتهای پیام/ی
 



هدایت کودکان کار زیر ۱۸ سال به بهزیستی

برچسب ها: کودکان کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار