وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صدا و سیما تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌ها در خصوص نهضت ساخت داخل امضا کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهر امروز دکتر میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید صدا و سیما و دکتر عالی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تفاهم نامه توسعه همکاری امضا کردند.

این مراسم با حضور مدرس خیابانی قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجید زین العابدین قائم مقام ستاد رسانه‌ای و مدیر شبکه یک و سیاح دبیر ستاد رسانه‌ای رونق تولید سازمان صداوسیما در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

گفتنی است معاون سیما به همراه قائم مقام وزارت صمت و دیگر مدیران این وزارتخانه و رسانه ملی بیش از یک ساعت از غرفه‌های نمایشگاه نهضت ساخت داخل و گفتگو با غرفه داران و تولید کنندگان بازدید کردند.

قدرت حل مسائل بر مشکلات کشور برتری دارد/گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به مردم

دکتر مرتضی میر باقری معاون سیما و رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا و سیما در مراسم امضای تفام نامه گسترش همکاری ها با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نهضت ساخت داخل گفت: ماهیت نمایشگاه نیازهای صنعت کشور که به ابتکار وزارت صنعت آغاز شده  برخلاف سایر نمایشگاه ها یک فرصت نیازسنجی همراه با ارائه راهکارهای جدید برای رونق تولید ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما اکنون در کشور بيش از ٥ ميليون فارغ التحصيل و ٥ ميليون مشغول به تحصیل دانشگاهی داریم که این تعداد هم اندازه كل جمعيت برخی كشورهای اطراف ما است. خوشبختانه این فرصت ممتاز با امكانات ارتباطی روز دنیا نیز آشنا است و این ظرفيت هنگفت قدرت حل مسئله در کشور ما را بالا می برد.

رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا وسیما تصریح کرد: علی رغم وجود مشكلاتی در کشور، اما ما چند برابر قدرت حل مساله داریم و مهم این است که بتوانیم آن را به سمت حل مشکلات هدایت کنیم.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه رسانه ملی با تمام توان و ظرفیت خود در راستای تحقق رونق تولید به میدان آمده است گفت: رسانه ملی با دارا بودن بيش از 100 شبكه و پخش صدها هزار ساعت برنامه در سال با تمام ظرفيت برای رونق تولید به میدان قدم گذاشته است.

وی افزود: طبق نظرسنجي اخیر سازمان، حدود ٨٣ مردم به طور متوسط روزانه سه ساعت مخاطب برنامه های متنوع تلویزیون هستند که این نشان دهنده قدرت بلامنازع و بي رقيب رسانه براي مواجهه با مردم و فرهنگ سازي است.

دکتر مرتضی میرباقری با اشاره به برگزاری جلسات با وزیر و دیگر معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: تفاهم امروز تاكيدی بر مذاكرات قبلي است و رسانه ملی با تمام توان در كنار كساني است كه ظرفيت هایی برای رونق تولید و کسب و کار به ميدان آورده اند و در این مسیر گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به رویکردهای این ستاد ادامه داد: هدایت سرمایه های خرد مردم از ده تا صد میلیون تومان به سمت تولید های کوچک و جلوگیری از هدایت سرمایه ها به سمت بازارهای دلالی در دستور کار است.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: جریان سازی برای رفع موانع تولید و تسهيل کسب و کار از دیگر راهبردها است   که در گام نخست در بحث مجوزها تلاش فراوانی شد و برکاتی به دنبال داشت و همچنین ماليات برای غير مولدها اولويت دوم این ستاد خواهد بود.

رئیس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صدا وسیما ادامه داد: ستاد پیگیری مسائل و مشکلات تولید نیز فعال شده است و مشکلات تولیدکنندگان را از دستگاه های مربوطه مطالبه گری می کند.

میرباقری تصریح کرد: راهبرد چهارم و جدید این ستاد مربوط به حرکت جدید وزارت صنعت معدن و تجارت در تامین نیازهای صنعت با فعال کردن ظرفیت های داخل است و امیدواریم دستگاه های حاکمیتی و کارآفرینان و فناورینان از آن به خوبی برای توسعه کسب و کار خود بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: واردات و تامین نیازهای داخل از طریق بیگانگان ساده ترين كار است اما کشوری که مسیر استقلال و عزت را طی می کند باید ظرفیت هایش را برای تامین نیازهای خود فعال کند.

مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت در این مراسم، امضای این تفاهم نامه را سرآغاز یک جهش مهم در کشور دانست و افزود: تمام عزم وزارت صمت برای حل مشکلات و تقویت تولید ملی بوده و برگزاری این نمایشگاه ماحصل ماه ها برنامه ریزی است.

قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: رسانه ملی دارای ضریب نفوذ بالایی است و باید از این ابزار قدرتمند برای فرهنگ سازی در ترویج کالای داخلی چه در حوزه عرضه یعنی نمونه این نمایشگاه و چه تقاضا یعنی مصرف مردم استفاده کنیم.

وی با بیان استمرار این حرکت ادامه داد: ان شالله با همیاری سازمان صدا وسیما بتوانیم هدف این نمایشگاه را در طول سال در شبکه های تلویزیونی دنبال کنیم و به عبارتی شاهد یک نمایشگاه دائمی در رسانه ملی باشیم.

همچنین محمدباقر عالی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل از روز پنج شنبه آغاز شده و این منحصر بفردترین نمایشگاه در نیم قرن اخیر است.

وی عقد تفاهم نامه وزارت صمت و سازمان رسانه ملی را در راستای تحقق رشد تولید داخلی و کم کردن وابستگی به نفت دانست و تصریح کرد: رسانه ملی بازوی بصیرت سازی و ناظر اصلی رشد رونق در کشور است و امضای این تفاهم نامه نشان دهنده عزم جدی وزارت صمت و رسانه ملی در راستای تولید ملی کشور است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.