رییس کمیسیون برنامه و بودجه و رییس کارگروه ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر مشهد گفت: معتقدیم تنها یک اداره برای مدیریت بحران شهر مشهد کافی نیست.

تنها یک اداره برای مدیریت بحران شهر مشهد کافی نیست/ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای مقابله بحرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  بتول گندمی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و رییس کارگروه ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر مشهد در مراسم تکریم و معارفه رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: امیدواریم مدیر جدید با بحران‌های کمی در دوره خدمت خود روبرو باشند، اما باید به این نکته توجه شود که شهر باید همیشه برای مقابله با بحران آماده باشد.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقابله و مدیریت بحران در آغاز کار شورای پنجم، کارگروه ایمنی و مدیریت بحران در ذیل کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تشکیل شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و رییس کارگروه ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر مشهد گفت: تا زمانی که بحرانی اتفاق نمی‌افتاد به آن فکر نمی‌شد، اما وقوع زلزله در سال ۹۶ و آتش سوزی برج سلمان باعث شد تا بدانیم شهر باید همیشه برای مقابله با بحران آماده باشد.

گندمی افزود: شهرداری مشهد در حوزه آتش نشانی و مدیریت بحران موفق بوده است، اما به تنهایی نمی‌توانند با بحران مقابله کنند بنابراین  ضرورت همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط با بحران از جمله دستگاه‌های خدمات رسان وجود داشت بر همین اساس باید جایگاهی برای این موضوع ایجاد می‌شد.

او تصریح کرد: این موضوع که شهر باید همیشه برای مقابله با بحران آماده باشد از تاکیدات شهردار مشهد است و بر همین اساس نیز در برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد نیز به این مهم پرداخته شده و درساختار تفصیلی هر منطقه نیز جایگاهی ذیل مجموع شهردار برای مدیریت بحران تعریف شده است.

گندمی ادامه داد: معتقدیم که برای مدیریت بحران کلانشهر مشهد یک اداره کافی نیست و تاکید کارگروه شورای شهر این بود که نه بخاطر افراد بلکه برای شهر مشهد باید جایگاه بالاتری برای مدیریت بحران در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

ضرورت توجه به مدیریت بحران در کلانشهر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.