رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۶۹ بیمارستان کشور برای پذیرش و بستری بیماران خارجی مجوز دارند.

بیماران خارجی در ۱۶۹ بیمارستان کشور پذیرش می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دربازدید از بیمارستان حشمتیه سبزوار گفت: درسه ماه نخست امسال ۱۷ هزار بیمار خارجی در بیمارستانهای کشور بستری شدند.
 
او تصریح کرد: سال گذشته ۷۰ هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های مختلف کشور بستری شدند که از این تعداد ۹۰ درصد آن اتباع کشور‌های افغانستان، عراق، آذربایجان، کویت، عمان، بحرین و دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس بودند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته پذیرش بیماران خارجی نسبت به سال ۹۶ حدود یک و نیم برابر افزایش یافت که با برنامه ریزی‌های انجام گرفته و بازاریابی پزشکی این آمار امسال هم دو برابر افزایش خواهد یافت.

دکتر هاشم زاده افزود: در این سفر بیمارستان حشمتیه سبزوار را برای اعطای گواهینامه پذیرش بیماران خارجی بررسی کردیم که در بخش‌های تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک، جراحی قلب و آنژیوگرافی، زنان و زایمان و درمان ناباروری و همچنین تجهیزات و امکانات پزشکی مشکلی برای بستری بیماران بین المللی ندارد و از ظرفیت‌های لازم برای جذب بیماران خارجی برخوردار است.

رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به توانمندی‌های پزشکی این شهرستان گفت: گردشگری سلامت مبنای توسعه و کسب و کار است.

او تصریح کرد: با تجهیز و ارتقای بیمارستان‌های حشمتیه و واسعی سبزوار خدمات جراحی‌های زیبایی، اندوسکوپی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اسکن هسته ای، نازایی، آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، استندگذاری، بازتوانی قلب و جراحی چشم به بیماران ارائه می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سبزوار پس از مشهد یکی از قطب‌های درمانی شرق کشور است چنانکه بیمارانی از استان‌های گلستان، سمنان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی برای جراحی قلب و شیمی درمانی و سایر بخش‌ها به بیمارستان‌های سبزوار مراجعه می‌کنند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

بازدید رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان حشمتیه سبزوار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.