فتوحی گفت: امسال سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به دلیل نوسان نرخ ارز، کاهش داشته است.

دلایل کاهش فرصت مطالعاتی دکتری/ هزینه فرصت مطالعاتی به عهده کیست؟محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به دلیل تغییرات نرخ ارز، کاهش داشته است اما تلاش کرده‌ایم اساتید را در فرصت مطالعاتی ۹ ماهه، تشویق کنیم تا در این طرح  شرکت کنند.

وی ادامه داد: در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت، دانشگاه سعی می‌کند بخشی از کار‌ها را بر عهده بگیرد و بخش دیگر را دانشگاه مقصد بر عهده خواهد گرفت اما در کل فرصت مطالعاتی بلند مدت نسبت به گذشته کاهش داشته است.

فتوحی با اشاره به هزینه دانشجویان، گفت: دانشجویان دکتری که به فرصت مطالعاتی یک تا ۶ ماهه می‌روند به دو شکل هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود؛ در بخش اول دانشگاه خارجی که این دانشجویان به آنجا سفر می‌کنند، هزینه را پرداخت می‌کند، اما باید بازده خوبی برای آن‌ها داشته باشد و علاقه به کار کردن را در آن‌ها ببینند.

رئیس دانشگاه شریف افزود: در بخش دیگر که وزارت علوم به آن نظارت می‌کند، طرحی را تصویب کردیم که دانشجویانی که از فرصت مطالعاتی استفاده می‌کنند از درآمد اختصاصی دانشگاه وام بگیرند و به سفر بروند تا بتوانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: المپياد را از انحصار طبقاتی خارج می‌کنیم/ حضور ۳۰ ساله ایران در المپیاد‌های جهانی خوشایند است


وی یادآوری کرد: در صورتی که دانشجویانی که دانشگاه از آن‌ها حمایت می‌کند، خروجی مورد قبولی را داشته باشند و برای دانشگاه بازده مناسبی داشته باشند؛ دانشگاه وام پرداخت شده را به آن‌ها می‌بخشد و در اصل آن‌ها به طور رایگان به این سفر رفته‌اند.

انتهای پیام/

بازگشت وام پرداخت شده به دانشجویان با بازده مناسبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.