مدیر کل استاندارد لرستان گفت: ۲ دستگاه وسیله بازی غیراستاندارد واقع در پارک صخره ایی الشتر پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل استاندارد لرستان گفت: ۲ دستگاه وسیله بازی غیراستاندارد واقع در پارک صخره ایی الشتر پلمب شد.

مرضیه قنبریان اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری تا کنون در بازرسی به عمل آمده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و نماینده شهرداری ها، طرح جمع آوری و پلمپ تجهیزات بازی غیر استاندارد که مغایر با حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی مردم است را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان، افزایش تقاضا برای استفاده از مجموعه های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان، بازرسی و بررسی وضعیت ایمنی و تاییدیه استاندارد وسایل بازی مستقر در شهربازی ها، پارک ها و زمین های بازی سطح استان، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

قنبریان ادامه داد: نصب و بهره برداری وسایل بازی در شهربازی و پارک ها منوط به ثبت آن در سامانه نظارت بر وسایل تفریحی است و این وسایل، توسط شرکت های بازرسی همکار که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است، بازرسی و در صورت عدم وجود نواقص، تاییدیه استاندارد صادر و مجوز نصب و بهره برداری به آنها داده می شود.

وی بیان کرد: از تمامی مالکان و بهره برداران تجهیزات بازی غیراستاندارد درخواست می شود که هر چه سریعتر در راستای رفع عیوب و استانداردسازی تجهیزات بازی اقدام نمایند.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: ۷۶۳ وسیله بازی در سطح پارک ها و مراکز تفریحی استان وجود دارد که تنها ۱۰۴ وسیله معادل ۱۴ درصد دارای مجوز استاندارد هستند.

مرضیه قنبریان یادآور شد: اکنون ۲۰ شهربازی و ۴۹ پارک باز، ۱۲۳ زمین بازی و یک مرکز قایقرانی در سطح استان فعال است.

وی با تاکید بر لزوم استاندارد سازی تجهیزات بازی توسط بهره برداران، اظهار داشت: بازرسی ها بر استاندارد سازی وسایل بازی در پارک ها و مراکز تفریحی وجود دارد.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۸ وسیله بازی مستقر در زمین های بازی استان مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

پلمب تجهیزات بازی غیراستاندارد در سلسله

برچسب ها: استاندارد ، پلمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.