رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این مدام مدعی می‌شد ایرانی‌ها به زودی به میز مذاکره می‌آیند امروز از دشواری توافق با کشورمان سخن گفت.

ترامپ: توافق با ایران سخت شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد ایران هم‌اکنون دچار آشفتگی شده و او ترجیح می‌دهد عقب بنشیند و منتظر بماند و ببیند که در نهایت چه خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدام تکرار می‌کرد که راهبرد «فشار حداکثری» و تحریم‌ها کارایی خود را نشان داده‌اند و ایران دیر یا زود به پای میز مذاکره می‌آید.

ترامپ امروز در نشست خبری با «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در خصوص احتمال توافق با ایران گفت: ایرانی‌ها نمی‌دانند چه کار می‌کنند...کشورشان آشفته است...هر چه می‌خواهد بشود، توافق با آنها دشوار شده... فعلا قصد دارم عقب بنشینم و ببینم چه خواهد شد».

 رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

دونالد ترامپ هفته گذشته مدعی شد که ناو جنگی یواس‌اس باکسر این کشور یک پهپاد ایرانی را در آسمان سرنگون کرده است. اما ساعاتی پس از این ادعای ترامپ ایران با انتشار  فیلمی «دروغ بزرگ» آمریکایی‌ها را آشکار ساخت. (اینجا)

آمریکایی‌ها تاکنون هیچ سندی برای اثبات این ادعای خود ارائه ندادند و رئیس‌جمهور این کشور روز دوشنبه ایران را متهم به «دروغ‌گویی» کرد و گفت: آنها خیلی دروغ می‌گویند...مدراک زیادی وجود دارد، ما پهپاد آنها را زدیم، می‌گویند نزدیم. لباس غواصی را بپوشید و (لاشه) آن را کف اقیانوس پیدا کنید».

دونالد ترامپ در ادامه این اظهارات عجیب خود همچنین انهدام شبکه جاسوسی سازمان سیا توسط وزارت اطلاعات ایران را «یک دروغ‌گویی دیگر ایرانی‌ها» خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره وعده پایان جنگ افغانستان مدعی شد: من می‌توانم این جنگ را طی یک هفته با پیروزی به پایان ببرم، ولی نمی‌خواهم ۱۰ میلیون نفر را به کشتن بدهم. با این کار افغانستان از کره زمین محو می‌شود، نمی‌خواهم چنین مسیری در پیش بگیرم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
بله توافقی که شما میخواهید ، یعنی هرچی من میگم .. بیخود کردی ،، زیر توافق نه چندا ن پذیرفته شده از سوی رهبر و ملت ایران زدی ... حالا هرچی ایران بگه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
عمران خان عنایت دارید که:
1) پیروزی جنگ افغانستان در یک هفته....و کشتار 10میلیون نفر.....خودتان هم میدانید که ترامپ بطور آشکار و واضح دروغ گفته....
2) ما در کشورمان هم هیچ آشفتگی نداریم همه چیز امن و امان است میتوانید به ایران سفر کنید و از نزدیک ببینید.......
3) ترامپ آنطور که مدعی شده عقب نشینی نکرده تا ببیند چه میشود بلکه هر کاری بلد بوده انجام داده و فشارهای حداکثری خود را بر ایران تحمیل کرده ولی چون در جهان بین الملل منزوی شده و حتی متحدانش هم او را دور میزنند و تنهایش گذاشته اند مجبور به عقب نشینی شده( ترکیه و خرید S400 از روسیه با تمام تهدیداتی که آمریکا کرد.....) تنها گذاشتن انگلیس در دسیسه توقیف نفتکش حامل نفت ایران گریس1 در تنگه جبل الطارق..... و در عمل متقابل ایران آمریکا به انگلیس پیام داده که خودت از نفتکش هایت محافظت کن...........
4) کار قدرتهای جهانی با آمریکا بر سر اجرای مفاد قرارداد برجام سخت شده نه توافق بین ایران با آمریکا زیرا این آمریکا بوده که از یک توافق چندجانبه به مدت یکسال خارج شده و این اروپا بوده که در طول این یکسال ایران را معطل نگهداشته و هیچ کاری نکرده است که ریشه تمام این کارها هیئت حاکمه آمریکاست و نه ایران تمام جوامع بین المللی و سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی بر تمام این موضوعات و مستندات اذعان دارند و میدانند مواضع ایران برحق است........
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
این که عقب می نشیینی یعنی شکست روقبول کردی.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
خداوند سایه عزیز زهرا(س) سلاله پیامبر یعنی قائد عظیم الشان ولی امرمسلمین جهان امام آیت الله سیدعلی خامنه ای را از سر ملت کم نکند ایشان در همین سخنرانی اخیر خود و در بیانات قبلی خود مکرر فرموده اند اگر یک قدم مقابل دشمن عقب نشینی کنید دشمن10 قدم پیشروی میکند و هر چقدر مقاومت و ایستادگی کنید دشمن را بیشتر مستاصل میکنید..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
توافق با ايران سخت شده يا با شما ؟
مث اينكه يادت رفته شماها زدين زير توافق
آخرین اخبار