عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر انتخاب هرچه زودتر گزینه وزارت آموزش و پرورش گفت: در این وزارتخانه قحط الرجال نداریم.

قحط الرجال در آموزش و پرورش نداریم بلکه جهل الرجال استمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید تا هفته اول مرداد ماه انتخاب شود که مجلس بتواند بررسی‌های لازم را برای گزینه پیشنهادی انجام دهد و فردی که سکان آموزش و پرورش را به دست می‌گیرد فرصت کافی برای برنامه ریزی شروع سال تحصیلی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در همین روزهای اخیر این روند انجام نشود نه تنها بی توجهی دولت به آموزش و پرورش بار دیگر روشن می‌شود بلکه باید سکان دار جدید این وزارتخانه در ایام بعد از شروع سال تحصیلی فعالیت خود را شروع کنند.

ابطحی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا گزینه‌های خارج از آموزش و پرورش برای وزارت مناسب هستند یا نه، بیان کرد: در آموزش و پرورش نیرو وجود دارد در نتیجه نباید انتخابی بیرون از آموزش و پرورش برای وزیر این وزارتخانه داشته باشیم چنین شرایط صرفا زمانی امکان پذیر است که در اضطرار باشیم.


بیشتر بخوانید: بی‌ثباتی در عیالوار‌ترین وزارتخانه کشور؛ دلایل تغییر مکرر سکانداران آموزش و پرورش چیست؟


بازنشستگانی کارآمد برای گزینه وزارت آموزش و پرورش داریم 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نیروهای توانمندی در آموزش و پرورش هستند که بازنشسته شده‌اند، گفت: منعی در وزارت آنها وجود ندارد البته به جز نیروهای بازنشسته هم افراد با سواد یا فعال در حوزه تعلیم و تربیتی داریم که با روند مدیریت آموزشی هم به طور کامل آشنا هستند.

وی با اشاره به اینکه با قحط الرجال در آموزش و پرورش مواجه نیستیم، بلکه جهل الرجال داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آ‌موزش و پرورش بعد از هر رفت و آمدی وزرا اطرافیان خود را منصوب می‌کنند، اوضاع وزارتخانه با مشکلاتی مواجه شده همچنین تأمین نیروی انسانی کارآمد را هم دشوار است.

ابطحی بیان کرد:‌ هر شخصی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید قدرت لابی گری داشته باشد تا بتواند رتبه بندی معلمان را در هیئت دولت از تصویب بگذرانند سند تحول و زیرنظام‌های آن را اجرایی کند و معوقات فرهنگیان را پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار