وزیر دادگستری گفت: در زمانی که کشور در همه بخش‌ها مورد تحریم جهانی، فشار اقتصادی و شرایط خاص بود، اما موضوع سیلاب و خرابی‌های حاصله از آن مدیریت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام در محل استانداری اظهار داشت: در زمانی که کشور در همه بخش‌ها مورد تحریم جهانی، فشار اقتصادی و شرایط خاص بود، اما موضوع سیلاب و خرابی‌های حاصله از آن مدیریت شد.

وی عنوان کرد: با اتحاد و همدلی همه اوضاع مناطق سیل زده ساماندهی شد و این روند تا زمان اتمام بازسازی‌ها همچنان ادامه دارد.

آوایی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها باعث شد خدمات رسانی به مناطق سیل زده از همان لحظات ابتدایی حادثه شکل بگیرد، اظهار داشت: در این حادثه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر و … همدوش و همراه با دولت پای کار آمدند و هر نهاد و ارگانی گوشه‌ای از کار را تقبل کرد.

وزیر دادگستری عنوان کرد: مسئولان ممکن است باهم اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند، اما در عمل همگان نسبت به مسائل و اساس انقلاب و نظام با هم اتحاد و وفاق نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه سیل خسارات زیادی به زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور وارد کرد، تصریح کرد: مسئولان باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تامین خواسته‌ها و توقعات مردم خسارت دیده اقدام کنند.

آوایی اظهار داشت: البته حتماً مسئولان وضعیت دولت را به طور شفاف برای مردم شرح دهند و از دادن قول‌های غیرمنطقی و غیر عملی به خسارت دیدگان پرهیز کنند.

پیشگیری برگ برنده استان بود

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: قبل از سیل با پیش بینی درست و پیشگیری به موقع و اطلاع رسانی قوی علاج واقعه را قبل از وقوع کردیم.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: تنظیم ورودی و خروجی آب سد‌ها قبل از بارندگی‌های سیل آسا، جابجایی خانوار‌ها و روستا‌هایی که در معرض سیل بودند، ایمن سازی آبراهه‌ها و مسیر‌های منتهی به شهرها، آگاه سازی طبیعت گردان از وقوع خطر و پیشگیری از اطراق آنان در مسیر‌ها و بستر رودخانه‌ها و … از جمله تمهیداتی بود که قبل از سیل ویرانگر فروردین ماه انجام شد.

استاندار ایلام ادامه داد: در این راستا بیش از ۳۰ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به ایلام آمدند و از مناطق سیل زده استان بازدید کردند و در جریان وضعیت و شرایط منطقه قرار گرفتند.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر دادگستری در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.