معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: در سال تحصیلی آینده ۲۵ هزار نوآموز گیلانی در ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز پیش دبستانی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نرگس دستیار، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز پیش دبستانی با ۲۵ هزار نوآموز در استان فعالیت خواهند کرد و بر اساس برنامه ریزی‌ها سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.

وی، با اشاره به ارتقای نرخ پوشش نوآموزان گیلانی در سال ۹۷، افزود: در برنامه ریزی‌هایی که در راستای توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی برای سال تحصیلی ۹۸_ ۹۷ تدوین شده، استان گیلان توانسته با توجه به شاخص‌های تعیین شده و به رغم رتبه شانزدهم کشوری، نرخ پذیرش نوآموزان دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را با رشد ۵/۴ درصدی نسبت به سال قبل (۹۶) به رتبه ۳/۷۹ درصد ارتقا دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان، آموزش پیش دبستانی و آموزش‌های دبستانی را در توسعه کشور ضروری دانست و گفت: رعایت راهبرد‌های بازی محور و فعالیت مدار، متناسب با اقتضائات سنی نوآموزان و ایجاد فضا‌های آموزشی جذاب و بانشاط برای کودکان از عواملی هستند که سبب ارتقای فرهنگی و آشنایی کودکان با عناصر فرهنگی و بومی جامعه می‌شوند.

نرگس دستیار، با اشاره به برخی برنامه‌های کیفیت بخشی در دوره پیش دبستانی، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی برای معاونان آموزشی (کارشناسان و سرگروه‌های آموزشی مناطق)، تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش با حضور فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها و مناطق ادارات، همچنین تشکیل جلسات و انعقاد تفاهم نامه میان ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان گیلان، برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت با عناوین بازی و سرگرمی، قصه گویی، هنر و خلاقیت برای بیش از هزار و ۵۰۰ مربی از جمله راهکار‌های کیفیت بخشی در این دوره محسوب می‌شود.

وی، برنامه نقد و بررسی و بازنگری و بهسازی محتوای آموزشی و کتب دوره پیش دبستانی، برنامه ریزی و جذب حداکثری نوآموزان چهار و پنج سال تمام را از اولویت‌های این دوره برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان، با اشاره به مشکل کمیِ جمعیت دانش آموزان در مناطق عشایری، گفت: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی و آشنایی نوآموزان مناطق دو زبانه به زبان فارسی ازجمله راهبر‌های مهم معاونت ابتدایی استان به شمار می‌آید.

دستیار، با اشاره به فعالیت‌های معاونت ابتدایی در توسعه و تعمیم دوره پیش دبستانی با اولویت مناطق لازم التوجه، دو زبانه و محروم، افزود: در تابستان پارسال، ۶۹۶ نوآموز دو زبانه در ۸۵۶ کلاس به مدت ۵۶۰۰ ساعت در شهرستان‌های مناطق عشایری زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند که پیش بینی می‌شود در تابستان ۹۸ این رقم به ۷۵۰ نوآموز برسد.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۴ هزار نوآموز زیر پوشش آموزش پیش از دبستان قرار گرفته بودند.

 

انتهای پیام/م.ع

۲۵ هزار نوآموز گیلانی در سال تحصیلی جدید در مراکز پیش دبستانی آموزش می‌بینند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.