تیم ملی بسکتبال کشورمان پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۱۰ بازی دوستانه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی بسکتبال کشورمان که این روز‌ها پیگیر تمریناتش برای حضور در رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک است مدتی است که تمریناتش را پیگیری می‌کند. آسمان خراشان ایرانی حالا قرار است برای حضور در ۳ تورنمنت به اروپا سفر کنند و چند بازی دوستانه داشته باشند. مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی بسکتبال کشورمان در همین خصوص گفت:  کاروان تیم ملی بسکتبال کشورمان  بامداد فردا و در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد به پرتغال می‌رود تا در  تورنمنت چهارجانبه‌ای  با حضور تیم‌های اسلوواکی، دانمارک و پرتغال حاضر شود. آسمان خراشان ایرانی قرار است به ترتیب با تیم‌های اسلوواکی، دانمارک و پرتغال بازی می‌کنند و از آن جا به روسیه می‌روند تا در تورنمنتی ۳ جانبه با حضور تیم‌های میزبان و اردن حاضر شوند.

۲ دیدار تدارکاتی با تیم ملی بسکتبال یونان برگزار خواهیم کرد

او افزود: نخستین بازی تورنمنت روسیه میان تیم‌های اردن و روسیه خواهد بود و تیم ملی پس از آن به ترتیب به مصاف اردن و روسیه خواهد رفت، ملی پوشان پس از این به جزیره کرت یونان می‌روند تا در تورنمنتی ۳ جانبه دیگر حاضر شوند. حریفان تیم ملی کشورمان در این تورنمنت تیم‌های یونان و مجارستان خواهند بود، اما ما قبل از آغاز رسمی این بازی‌ها با تیم ملی بسکتبال یونان یک بازی دوستانه هم خواهیم داشت بدین ترتیب ما در یونان با این تیم دو مرتبه رو به رو می‌شویم.

پیش از اعزام به چین یک هفته اردو در تهران خواهیم داشت

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال کشورمان در ادامه اظهار داشت: پس از پایان تورنمنت یونان در تاریخ ۲۲ مرداد به  تهران می‌آییم و احتمالا با نظر کادر فنی ۲ -۳ روز استراحت برای ملی پوشان خواهیم داشت و سپس تمریناتمان را برای یک هفته در تهران دنبال می‌کنیم و به چین می‌رویم تا در آخرین تورنمنت پیش از جام جهانی حاضر شویم. تیم ملی کشورمان قرار است در این تورنمنت با تیم مونته نگرو بازی کند و در صورت باخت و برد با برنده یا بازنده لهستان و نیجریه بازی کند، پس از آن هم ملی پوشان در فاصله ۵ روز تا مسابقات به محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی می‌روند تا در روز‌های  ۹، ۱۱ و ۱۳ شهریور با تیم‌های پورتوریکو، تونس و اسپانیا در جام جهانی بسکتبال بازی کنیم.  

احتمالا حریفان با نفرات اصلی به میدان بیایند

قاسمی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا در بازی با تیم‌هایی نظیر یونان و روسیه توافقی مبنی با بازی با تیم اصلی وجود داشته است یا خیر عنوان داشت: پاسخ این سوال را با ذکر یک مثال می‌گویم. به طور مثال ما قرار است با تیم ملی یونان دو بازی داشته باشیم که نخستین ان غیر رسمی است و در جلسه توافق قبل از بازی می‌توانیم بگوییم که به طور مثال از ۱۵ بازیکن استفاده کنیم و یا در تعداد کوارتر بیشتر و کمتری به میدان برویم، اما در بازی رسمی باید بر اساس قوانین فیبا بازی کنیم  همچنین تصور می‌کنم از آن جایی که این تورنمنت‌ها در راه آماده سازی جام جهانی است تیم‌ها با نفرات اصلیشان بازی کنند تا به آمادگی برسند.  


بیشتر بخوانید:

لیست تیم ملی بسکتبال برای حضور در اردوهای برون مرزی مشخص شد

پایان کار آسمان خراشان در جام ویلیام جونز

نخستین پیروزی آسمان خراشان در ویلیام جونز


انتهای پیام/ 

اظهارات مدیر تیم‌های ملی بسکتبال در خصوص برنامه های این تیم پیش از آغاز جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار