دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: دسترسی ۳ دهک پایین جامعه به خدمات دندانپزشکی تقریبا صفر است و نیازمند اعطای یارانه هستیم.

دسترسی ۳ دهک پایین جامعه به خدمات دندانپزشکی صفر است/ لزوم ارتقای سواد سلامت مردم برای کاهش میزان داندان‌های پوسیده/ لزوم نظارت بر آموزش به جای درمان / بسیاری از دانشکده‌های دندانپزشکی به مراکز آموزشی تبدیل می‌شوندبهزاد هوشمند مشاور وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پوشش خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی بین ۳ تا ۵ درصد است چراکه به دلیل کاهش ارتباطات امروزه به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.

وی ادامه داد: برای کاهش هزینه‌های حوزه سلامت باید برنامه ریزی دقیقی در زمینه کاهش شاخص DMF انجام داد تا مشکلات پوسیدگی دندان‌های مردم برطرف شود.

هوشمند با اشاره به اینکه برای کاهش میزان پوسیدگی دندان‌های مردم باید سطح سواد سلامت افراد در جامعه ارتقا پیدا کند، افزود: اگر گروه‌های هدف در نظام سلامت در اولویت برنامه‌ها و اقدامات قرار بگیرند، مشکلات حوزه بهداشت  و درمان کاهش پیدا می‌کند و معتقدم  دولت باید به حوزه دندانپزشکی یارانه‌های لازم را بدهد  تا میزان پرداختی مردم کاهش پیدا کند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به اینکه امروزه ۲۷ درصد از پرداختی‌ها در حوزه دندان پزشکی از جیب مردم  است، اضافه کرد: متاسفانه باید بگویم که برای  ۳ دهک پایین جامعه دسترسی به خدمات دندانپزشکی آن‌ها تقریبا صفر است و به راحتی دندان‌های مردم  پوسیده می‌شود.

تبدیل دانشکده های دندان پزشکی به مراکز آموزشی 

وی با اشاره به اینکه در آینده جامعه به سمت سالمندی می‌رود و باید امکانات لازم را در این زمینه و برای سالمندان فراهم کنیم، بیان کرد: با مجوز کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌های دندانپزشکی به مراکز آموزشی تبدیل می‌شوند و بیمارستان‌های جنرال در کنار مراکز درمانی دندانپزشکی بسیاری از خدمات  را به مردم آموزش می‌دهند.

هوشمند ادامه داد: امروزه بیمارانی که مبتلا به سرطان دهان هستند از مشکلات مختلفی رنج می‌برند و معتقدم که باید نگاه ما از درمان به سمت آموزش برود تا بسیاری از مشکلات حوزه سلامت برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
لطفا برای پیشگیری کاری بکنید حداقل مسواک وخمیر دندان به انها بدهید وصدا وسیما مدام تبلیغ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
چرا باید دندانپزشکی در دانشگاهای دولتی با مالیات مردم راه بیافتد و بعد از فارغ التحصیلی اینهمه دندانپزشکان افاده داشته باشند خرج تحصیلشان روی دوش مردم و استفاده برای فقط خود شان
آخرین اخبار