رسولی با اشاره به اهمیت پرستار خانواده در نظام درمانی گفت: پرستاری در منزل سبب کاهش هزینه‌های تحمیلی بر حوزه سلامت و خانواده‌ها می‌شود.

پرستاری در منزل سبب کاهش هزینه های تحمیلی بر حوزه سلامت/ اثربخشی زیاد پرستاری در منزلبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم رسولی مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری با اشاره به وضعیت ارائه خدمات در منزل و ارجاع بیماران از مراکز درمانی اظهار کرد: مسیر ارائه خدمات در منزل ویژه بیماران خاصی است؛ گروه‌های پر خطر مانند سالمندان و کودکان نیازمند مراقبت‌های طولانی هستند و بیمارانی که به مراقبت‌های در منزل نیاز دارند در برخی از موارد شناسایی نشده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه موضوع پیشگیری موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود، گفت: در برخی از کشور‌های دنیا گروه‌های خاصی از پرستاران در سطح کشور خدمات پرستاری در منزل را به نیازمندان ارائه می‌دهند.
 
مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری ادامه داد: در ایران می‌توان با وجود زمینه‌های لازم در بستر برنامه پزشک خانواده عنوان پرستار خانواده را  هم اضافه کرد  همچنین به تازگی تحقیقات نشان می‌دهد اثربخشی کار پرستاران در منزل بسیار بالا است.
 

بیشتر بخوانید: بیش از ٧٥٠ مرکز مراقبت در منزل در کشور وجود دارد
وی  با بیان اینکه رشته پرستاری سلامت جامعه بیش از ۳۰ سال سابقه در کشور دارد، گفت: در برنامه درسی رشته کارشناسی پرستاری دانشجویان باید ۱۰ واحد نظری و کارآموزی سلامت جامعه را بگذرانند. 
 
انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار