فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین با ایمن سازی ۹۹۹ رأس گاو و گوساله در شهرستان نهبندان به پایان رسید.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: اجرای طرح سراسری تب برفکی دام سنگین در کل کشور در شهرستان نهبندان نیز عملیاتی شد و در آن ۹۹۹ راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

او افزود: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دام (گاو، گاومیش، گوسفند و بز) در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای در واحد‌های دامداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از بیماری تب برفکی است.

راه انجام ادامه داد: همزمان با اجرای طرح مایه کوبی تب برفکی به لحاظ نقش آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری ها، کلاس‌های آموزشی و ترویجی با موضوع رعایت ضوابط بهداشتی_قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در واحد‌های دامداری برای دامداران تعدادی از روستا‌های شهرستان با توزیع بروشور و اطلاعیه‌های بهداشتی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان اظهار کرد: با توجه به مسری بودن این بیماری، دامداران بایستی از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیداً خودداری نمایند.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون ۹۰۰ راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.