سخنگوی سابق سازمان تیم های ملی دوومیدانی گفت: متاسفم که فدراسیون با وجود مربیان خوب داخلی قرار است مربی خارجی جذب کند.

تیمور غیاثی سخنگوی سابق سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جذب مربی خارجی برای پرتابگران کشورمان گفت: متاسف هستم که با وجود مربیان خوب داخلی قرار است مربی خارجی جذب کنند. هزینه جذب یک مربی خارجی با در اختیار گذاشتن همه امکانات از جمله محل اقامت حدود ۵۰ - ۶۰ میلیون در یک ماه است، اما حقوق  سپهرزاد که شاگردانش رسولی و شیری قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدند یک الی ۲ میلیون بود.  

او ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور جذب یک مربی خارجی هزینه‌های زیادی را متحمل فدراسیون می‌کند و به نظرم بهتر بود از مربیان داخلی که امتحان خود را پس داده‌اند و با شرایط فنی و تاکتیکی ورزشکاران ما آشنا هستند استفاده شود.  

چرفکو در موفقیت بهنام شیری تاثیر نداشت

سخنگوی سابق سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی درباره اینکه چرفکو روس گزینه مد نظر فدراسیون برای هدایت پرتابگران است، گفت: چرفکو هدایت تیم ملی دوومیدانی قطر را برعهده دارد و هر ماه ۵ هزار دلار می‌گیرد و اگر به ایران بیاید حقوق بیشتری خواهد گرفت. چرفکو مربی بهنام شیری بود، اما او در موفقیت این ورزشکار تاثیر زیادی نداشت و سپهرزاد باعث شد که شیری در آسیا به موفقیت دست یابد.

طرح ساماندهی مربیان داخلی برعکس اجرا می‌شود  

غیاثی درباره اینکه فدراسیون دوومیدانی به علت کمبود مربی به مربیان خارجی روی آورده است، گفت: اینطور نیست و مربیان ما به خصوص در بخش پرتاب‌ زیاد هستند و لجبازی فدراسیون دوومیدانی با مربیان داخلی فایده‌ای ندارد. ما با یکدیگر اختلاف سلیقه داریم، اما نباید این اختلافات مانع فعالیت مربیان شود. زمانی ما قصد داشتیم طرح ساماندهی مربیان داخلی را اجرا کنیم، اما اکنون این موضوع برعکس شده و قرار است مربی خارجی بیاورند. فدراسیون دوومیدانی باید مربیان داخلی را حمایت کرده و از آن‌ها بیشتر استفاده کند. اگر رئیس فدراسیون دوومیدانی اشتباه می‌کند به سازمان تیم‌های ملی بگوید که اشتباهی مرتکب شده است. خود محوری خوب نیست و باید خرد جمعی در فدراسیون دوومیدانی حاکم شود و  ما به علت خودمحوری کیهانی استعفا کردیم.  

غیاثی درباره اظهارات کیهانی نسبت به اینکه او حاضر شده نیمی از پاداش جاکارتا به مربیان سازنده تعلق بگیرد، گفت: من برگه را امضا کردم، اما بعد از آن پشیمان شدم و حق و حقوقم را می‌خواهم. وزیر ورزش و جوانان به معاون توسعه و حرفه‌ای خود دستور داده تا به فدراسیون دوومیدانی ابلاغ کند که پاداش‌ها را به طور کامل به ما بدهد و مبلغی کسر نشود.

تفتیان با هزینه شخصی به فرانسه رفته است 

او درباره اینکه چرا فقط تفتیان و حدادی به اردوی خارجی می‌روند، بیان کرد: تفتیان با هزینه شخصی به فرانسه رفته است و در آنجا زیر نظر مربی فرانسوی تمرین می‌کند. در دورانی که من مسئول سازمان تیم‌های ملی بودم تصمیم گرفتیم که با توجه به اینکه تفتیان در بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیا موفق نبوده است مربی داخلی برای او بگیریم، اما این ورزشکار دوست داشت که در فرانسه با مربی خارجی تمرین کند به همین علت خودش هزینه اردو را پرداخت می‌کند.  


بیشتر بخوانید:

پیرجهان هم رکورد زد، هم طلا گرفت/ مدال نقره بر گردن حمیده عباسعلی نژاد

ربانی: کیهانی فراموش کرده رئیس فدراسیون دوومیدانی است/ بعید می‌دانم در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیریم

سپهرزاد: رئیس فدراسیون در پاداش‌ها دست برده است/ با ما همانند کارگر‌های موقت برخورد می‌کنند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار