معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر متاثر از زلزله مسجدسلیمان از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند.

صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص خدمات این جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده مسجدسلیمان گفت: ۵۸۱ خانوار متأثر از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری این شهرستان به تعداد ۲ هزار و ۶۱۶ نفر در بخش گلکیر و مرکزی شهرستان از خدمات خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده اند.

وی اظهار داشت: در شب نخست حادثه، ۵ اردوگاه اسکان اضطراری در بخش مرکزی و گلگیر شهرستان مسجدسلیمان به استعداد ۴۷۰ چادر امدادی برپا شد.

بهره مندی بیش از ۲ هزار نفر زلزله زده در مسجدسلیمان از خدمات هلال احمر

سلامت تصریح کرد: با توجه به تخریب برخی از منازل، هم اکنون ۱۵ خانوار به تعداد ۷۰ نفر در کمپ سالن ورزشی نمره ۴۰ اسکان اضطراری شده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان، اقلام توزیع شده در مناطق زلزله زده را شامل؛ ۵۹۵ دستگاه چادر، ۶۶۴ تخته موکت، ۸۷۳ تخته پتو، ۵ هزار و ۱۱۲ قوطی انواع کنسروجات، ۲۱۸ عدد کلمن آب و یک هزار و ۳۳۴ بسته غذایی، ۲۷۹ کیلو قند و شکر، ۲۴۶ کیلو روغن، ۶۴۰ کیلو برنج، ۲۸۸ کیلو حبوبات، یک هزار و ۵۲۰ قرص نان، ۳۰ ست بهداشتی، ۲۰۰ کیلو ارد، یک هزار و ۳۹۳ بطری آب معدنی بزرگ و ۴۴۹ وعده غذای گرم عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ۱۱۵ نفر در اثر زمین لرزه مسجدسلیمان مصدوم شدند و به ۱۰ نفر مصدوم نیز در مناطق مرغاب، سوسن، سراک و مرکزی شهرستان ایذه خدمات امدادی ارائه شد.

بهره مندی بیش از ۲ هزار نفر زلزله زده در مسجدسلیمان از خدمات هلال احمر

صادق سلامت اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز پس لرزه در مناطق مختلف مسجدسلیمان و تخریب برخی از منازل، ۳۷۸ خانوار در شب نخست حادثه اسکان اضطراری شدند.

وی اذعان داشت: در روز نخست حادثه، یک مرد کهنسال در مسجدسلیمان به دلیل ترس از زمین لرزه و بر اساس این گزارش، اثر عارضه سکته قلبی جان باخت.

سلامت بیان کرد: ۲۴ تیم عملیاتی به تعداد ۱۴۰ نفر اعم از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان به امدادرسانی در مناطق زلزله زده پرداختند.

بهره مندی بیش از ۲ هزار نفر زلزله زده در مسجدسلیمان از خدمات هلال احمر

این مقام مسئول، خودرو‌های عملیاتی به کار گرفته در مناطق زلزله زده را شامل؛ ۵ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی پشتیبانی و یک فروند بالگرد عنوان کرد.

وی در کنار خدمات امدادی، اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در کمپ‌های اسکان اضطراری به ارائه خدمات فرهنگی و حمایت‌های روانی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان نیز پرداختند.

انتهای پیام/گ

خدمات هلال احمر در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.