معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ازشناسایی ۵۲ کودک کم شنوا در استان ایلام خبر داد.

۵۲ کودک کم شنوا در استان ایلام شناسایی شدند

ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: در سال گذشته ۵۲ کودک کم شنوا در استان ایلام شناسایی شدند که از این بین تعداد ۲۶ کودک کم شنوای متوسط، ۱۳ کودک کم شنوای شدید و ۱۳ کودک نیز کم شنوای عمیق هستند.

وی در رابطه با مشکلات پس از کم شنوایی اظهار کرد: ۶۰ درصد انواع کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان قابل پیشگیری می‌باشد، ولی در صورتی که مشکل کودک به موقع شناسایی نشود فرد به کم شنوایی یا ناشنوایی دائمی مبتلا شده و این باعث مشکلات بیشتری از نظر گفتاری و اختلالات روانی از جمله انزوا و اختلالات درکی و شناختی و عدم ارتباط مناسب با دیگران می‌شود.

ناصری فر مطرح کرد: غربالگری شنوایی در هر دو بخش دولتی و خصوصی و با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد و با توجه به سلیقه مراجعه کننده جهت مراجعه به بخش خصوصی یا دولتی استفاده از بیمه فرد مراجعه کننده امکان پذیر می‌باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که تا کنون ۲۴ میلیون کودک در دنیا از کم شنوایی رنج می‌برند، غربالگری کم شنوایی مادرزادی دائمی از سال ۱۳۷۶ در سازمان بهزیستی کشور آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: تمام نوزادان باید تا قبل از یک ماهگی با روش‌های فیزیولوژیک، غربال شنوایی شوند و نیز نوزادانی که در غربالگری شنوایی مرحله اول ارجاع می‌شوند باید تا قبل از ۳ ماهگی برای اثبات وجود کم شنوایی تحت ارزیابی‌های مناسب شنوایی و طبی قرار گیرند.

وی افزود: همچنین تمام اطفال دچار کم شنوایی دایم نیز باید پس از تشخیص تا قبل از ۶ ماهگی خدمات مداخله‌ای مناسب از جمله مداخلات طبی، جراحی و توانبخشی مانند استفاده از سمعک به تناسب نوع کم شنوایی دریافت کنند که این مداخلات در سازمان بهزیستی بدین منظور انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ ن

شناسایی ۵۲ کودک کم شنوا در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.