رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در دیدار با استاندار قزوین گفت: استان قزوین با داشتن ۷۳ انجمن فعال کارگری با عضویت بیش از ۴۰ هزار نفر بزرگترین تشکل کارگری کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابوالفضل فتح اللهی رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در دیدار با استاندار قزوین گفت: در کشور هزار و ۷۰۰ انجمن و در استان قزوین ۷۳ انجمن صنفی در بخش حرفه و صنعت فعال است که از نظر تحت پوشش قرار دادن افراد با ۴۰ هزار نفر بزرگترین تشکل کارگری را داریم.

فتح اللهی افزود: انجمن رانندگان و ساختمان بزرگترین اعضا را دارند و امروز استاندارد‌ترین تشکل از نگاه جامعه کارگری را داریم و در شرایطی هستیم که با کارگاه‌های ۱۰ نفر به بالا می‌توان انجمن تشکیل داد.

وی اضافه کرد: نشست با مسئولان ارشد استان و کشور اگر تداوم داشته باشد می‌تواند در حل مشکلات بسیار مؤثر باشد و ما از این روند استقبال می‌کنیم تا مطالبات کارگران را پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته به عنوان نماینده کارگران در اجلاس ژنو شرکت کردیم و مسائل کلان کارگران مطرح شد که مورد استقبال مجامع بین المللی و وزرای کار کشور‌های آمریکای لاتین قرار گرفت.

فتح اللهی اضافه کرد: در این اجلاس جهانی در باره اشتغال نوین و تأثیر تحریم بر روی زندگی کارگران نکاتی مطرح شد تا جهانیان بدانند استکبار جهانی در رسیدن به اهدافش حتی حاضر است طبقه کارگر را که در ظاهر از آن دفاع می‌کند مورد ظلم قرار دهد.

وی اضافه کرد: هر چند امسال دستمزد کارگران افزایش یافت، اما تشدید تحریم‌ها این شیرینی را گرفت و این گروه همچنان در زندگی و معیشت خود با مشکلات زیادی روبرو هستند که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در باره تعطیلی بیمارستان رحیمیان هم یادآور شد: با تعطیل شدن بیمارستان خیریه رحیمیان مشکلات زیادی برای کارگران شهر صنعتی البرز ایجاد شده است که انتظار داریم با دستور استاندار برای تعیین تکلیف آن تسریع شود.

استاندار قزوین هم در این دیدار گفت: تشکل‌های کارگری استان قزوین در کشور سرآمد هستند و می‌توانند به عنوان یک ظرفیت مناسب برای حل مشکلات این گروه مورد توجه قرار گیرند.

عبدالمحمد زاهدی افزود: گاهی اوقات نگاه برخی به تشکل‌های کارگری به صورت ابزاری و برای زمان انتخابات است و ما در آستانه انتخابات زیاد سراغ شما می‌آییم که این کار پسندیده نیست و باید مردم همیشه برای ما مهم باشند و تکریم شوند.

وی اضافه کرد: باید تشکل‌های کارگری را جدی بگیریم و در فضایی آرام دغدغه‌های آن‌ها را پیگیری کنیم و شما می‌توانید در حل مشکلات کارگری و کارفرمایی کمک دولت باشید و ما وظیفه داریم جایگاه شما را تقویت کنیم.

زاهدی بیان کرد: هر جا که تشکل‌ها دیدند ظلمی به کارگر شده و حقش پایمال شده به ما گزارش کنند و شخصاً آن را پیگیری و برای حل آن اقدام می‌کنم.
استاندار در خصوص اختصاص مکانی برای تشکل‌های صنفی کارگری و ایجاد تسهیلات بیشتری برای استفاده از مکان‌های ورزشی برای کارگران استان قول مساعد داد.

در ادامه علی اکبر سیار مه نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان قزوین اظهار داشت: اعتقاد داریم برای رسیدن به حقوق خود باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و آنچه در قانون اساسی وجود دارد اگر درست اجرا شود بخش زیادی از مشکلات کارگری حل می‌شود.

وی اضافه کرد: هنوز پس از دو سال تلاش به حق خود نرسیده ایم و برخی کارفرمایان از این شرایط سو استفاده می‌کنند و کارگران با مشکلات زیادی مواجهند و معیشت آن‌ها تحت تأثیر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

دیدار  رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با استاندار قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار