سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: مدیران استان در پیگیری و حل مشکلات کارگری جدی هستند، اما تشکل‌ها مراقب باشند این مطالبات از مسیر جریانات سیاسی مطرح نشود.

به مناسبت روز جهانی کارگر مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه کار قزوین برگزار شد. 

در این مراسم که از سوی خانه کارگر استان قزوین برگزار شد فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی استانداری، کوزه گر‌ها مدیرکل تامین اجتماعی، شمس الدینی مدیر درمان، آهنگریان رئیس کانون کارفرمایان، رشوند رئیس اداره صمت شهرستان البرز، نیز حضور داشتند کارگران و نمایندگان آن‌ها مطالبات و مشکلات خود را مطرح کردند. 

عباس کاظمی در این مراسم روز جهانی کارگر را تبریک گفت و افزود: موضوعات کارگری باید در طول سال شنیده شود که متاسفانه در گذشته شنیده نشده و در روز کارگر جمع می‌شود و شاید فریاد کارگر را هم موجب شود.

وی افزود: رویکرد ما ارتباط مستمر با کارگران و پیگیری مطالبات آنهاست و به همین دلیل مدیرکل درمان و تامین اجتماعی و فرماندار و نمایندگان آمده اندتا گره گشای مشکلات شما باشند و، چون همه ما سر سفره کارگری بزرگ شده اند و این تغییر رویکرد نشان می‌دهد جدی هستیم. 

وی بیان کرد: مطالبات کارگری سالهاست انباشته شده و باید با کمک شما حل شود و بدانید مسئولان استان عزم جدی دارند آن‌ها را حل کنند. 

کاظمی تصریح کرد: امروز بازگشت به شرایط عادی با انباشته شدن مشکلات و فشار‌های تحریم خارجی سخت است، اما شدنی است. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: هر مدیری روحیه شنیدن صدای کارگر را نداشته باشد و نخواهد مشکل گشا باشد نمی‌تواند در استان مدیریت کند و عذرش را خواهیم خواست. 

وی افزود: وقتی ۶۷ درصد جمعیت استان جامعه کارگری است لذا رویکرد ما توجه به مطالبات آنهاست و از ظرفیت نمایندگان و استاندار و مدیران و دستگاه قضایی برای رفع مشکلات شما استفاده می‌کنیم و پیگیر امنیت شغلی، معیشتی، مسکن و درمان شما خواهیم بود. 

وی گفت: راه طی شده پر افتخاری داشته ایم و مشکلات امروز نباید ما را نسبت به دستاورد‌های دیروز غافل کند. 

کاظمی اضافه کرد: اجازه ندهید مطالبات کارگری از زبان غیر کارگری گفته شود و خواسته خالص کارگری با مباحث غیر کارگری مخلوط شود و بزرگان و نمایندگان تشکل‌های کارگری مراقب باشند تا این مطالبات به صورت خالص و شفاف و بدور از نگاه سیاسی مطرح شود تا در تصمیم گیری متوازن و منطقی عمل کنیم. 

وی اظهارداشت: مطالبات کارگری اگر بدون حاشیه مطرح شود به نتیجه خواهد رسید و درب اتاق مدیران استان بروی جامعه کارگری و تشکل‌ها باز است و بلافاصله پذیرای شما هستیم و با نظر شما به نتیجه خواهیم رسید. 

کاظمی تصریح کرد: این رویکرد از سوی رییس جمهور ابلاغ شده و مدیران استان در تعامل با جامعه کارگری جدی هستند و در وسط میدان کنار کارگران حضور دارند و بدون نگاه سیاسی به حل مشکلات کارگری اهمیت می‌دهند. 

وی بیان کرد: رهبری در بیانات خود وفاداری و هوشیاری و ظرفیت کارگری را تایید و تبیین کردند و ما وظیفه داریم آن‌ها را پیگیری و به نتیجه برسانیم و بدانید در کنار شما هستیم و حرف شما را می‌شنویم و به سرانجام خواهیم رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.