خدایی گفت: در المپیاد دانشجویی امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۶۰ درصد را آقایان شامل می‌شوند.

سهم ۶۰ درصدی آقایان در المپیاد دانشجوییبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در محل برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی و در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیست و چهارمین المپیاد دانشجویی کشور در ۲۳ رشته امتحانی در حال برگزاری است و تعداد داوطلبان یک هزار و ۲۳۹ نفر هستند که از این آمار ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: برای آزمون امسال باتوجه به تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد برنامه فشرده تری داشتیم چرا که در سال‌های گذشته برای انتخاب دانشجویان زمان بیشتری در اختیارمان بود، اما امسال بلافاصله بعداز اعلام نتایج داوطلبان انتخاب شدند.

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون امسال از نظر تعداد رشته و وضعیت برگزاری همانند سال‌های گذشته برگزار شد، اما از کیفیت بالاتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۹۸


خدایی به ارائه تسهیلات برای برگزیدگان این آزمون اشاره کرد و گفت: برای نفرات اول تا سوم تسهیلاتی از بنیاد نخبگان تعلق می‌گیرد و تا نفرات پانزدهم تسهیلاتی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون است؛ در مقطع دکتری تا ۵۰ درصد امتیاز را دانشگاه‌ها لحاظ می‌کنند.

وی درباره زمان اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج نهایی آزمون اواسط شهریور ماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار