دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک با هدف ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، حفظ محیط زیست و آموزش مفاهیم ارزشی برای کودکان در شیراز گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این جشنواره گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک در هفت محور حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار، ارتقای دانش شهروندی کودکان، تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس کودکان، کودک و شهر، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه کودکان و کودک و مشارکت مسئولانه در آموزش فرهنگ شهروندی و با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

وی پرداخت به مضامین اخلاقی، توجه به شعار سال، کودک و آسیب‌های اجتماعی، حقوق کودک و نوجوان و تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه را با در نظر گرفتن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در اولویت پذیرش آثار این جشنواره عنوان کرد.

گشتاسبی راد تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به این رویداد تئاتری ۱۰ مردادماه امسال است و گروه‌های منتخب در مرحله نهایی جشنواره ۱۵ مردادماه معرفی می‌شوند و تاریخ برگزاری جشنواره نیز ۲۳ تا ۲۶ مردادماه است.

‌همچنین لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز نیز در این آئین مراسم ادامه داد: استفاده از ابزار هنر برای انتقال پیام به جامعه، به‌ویژه کودکان، انکارناپذیر است و در این میان، هنر تئاتر با توجه به جذابیت و گستردگی، در میان سایر هنر‌ها یکه‌تازی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرزندان امروز نیازمند آگاهی و آزادی هستند، افزود: با روش‌های سنتی و ادبیات تعلیمی کلاسیک نمی‌توان با نسل چهارم و پنجم سخن گفت.

دودمان با بیان اینکه هنر‌های نمایشی با انتقال غیرمستقیم اطلاعات زمینه ساز آموزش‌های اخلاقی پایدار برای کودک هستند، تاکید کرد: هنر کودک را برای حضور در جامعه آماده می‌کند و در این میان تئاتر کودک، برخورد‌های عینی او را با واقعیت دنیای پیرامونش، افزایش می‌دهد تا به وسیله آن به بینش درستی از زندگی برسد.

انتهای پیام/ت

برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار