معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به تنهایی متولی اصلی تولید نیست، بلکه بانک ها، ادارات مالیاتی، بیمه‌ها باید دست به دست هم دهیم.

وزارت صمت به تنهایی متولی اصلی تولید نیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگداشت صنعت و معدن در کرمان گفت: وزارت صمت به تنهایی متولی اصلی تولید نیست، بلکه بانک ها، ادارات مالیاتی، بیمه‌ها  باید دست به دست هم داده و در کنار نهضت ساخت داخل که پرچمدار آن هستیم، همدلی و نهضت همکاری ملی در زمینه رونق تولید شکل بگیرد.

وی یکی از مسائل اصلی در تولید را، تامین مالی دانست و افزود: باید بتوانیم وضعیت تولید را در سطح سال ۹۶ حفظ کنیم، به دو تا سه برابر عدد مصوب شده برای امسال به سرمایه در گردش نیاز داریم و حتی رشد ۴۱ درصدی در دو ماهه اول امسال در پرداخت تسهیلات پاسخگوی فضا و نیاز تولیدی کشور نبوده است.

مقیمی بیان کرد: برآورد تسهیلات موردنیاز ارزی و ریالی را به بانک مرکزی ارائه کرده ایم، اما مشکلاتی در این فضا وجود دارد و ما پیگیر هستیم.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مسائلی که گلایه فعالان اقتصادی استان کرمان بود، حل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز که در کشور با جدیت دنبال می‌شود، موضوع جلوگیری از واردات کالا‌های دارای تولید داخل بوده که در همین راستا نیز همه ناهمواری‌های سر راه و فشار‌ها را نیز تحمل خواهیم کرد افزود: از سوی دیگر باید کالا‌های داخلی را به عرصه نمایش گذاشت تا مردم با آن‌ها شوند که در همین راستا اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی کشور که نیازمندی‌ها را به نمایش گذاشت، در تهران برگزار کردیم و برنامه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را در استان‌های کشور در دستور کار قرار داده ایم.

معاون امور صنایع وزارت صمت عنوان کرد: در صنعت قطعه سازی ۳۵ قطعه که در این کشور نیاز به یک ریال سرمایه گذاری نداشت، شناسایی و قرارداد بین تامین کننده و متقاضی بستیم که همین مسئله ۸۰ میلیون یورو کاهش ارزبری را به دنبال داشت.

مقیمی گفت: باید صنعتگران در زمینه تامین و تدارک مواد اولیه و تجهیزات از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند که ارزش فعالیت این مجموعه در مقابله با دشمن کمتر از ساقط کردن پهپاد آمریکایی نیست.

وی بیان داشت: در حوزه مواد اولیه این الگو را که امروز در برخی محصولات پتروشیمی به صورت پایلوت اجرا کردیم، در همه محصولاتی که در بورس عرضه می‌شود، تعمیم خواهیم داد تا تولیدگران با آرامش به مواد اولیه داخلی دست پیدا کنند.

انتهای پیام /ح

وزارت صمت متولی تولید نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار