وی که در جمع اساتید آذربایجان غربی سخن میگفت خطاب به وزیر خارجه و دولت گفت: اگر بعد از سرخوردگی از پیمان شکنی آمریکای جنایتکار اینک میل به اروپا هم داشته باشید؛ آذربایجان غربی دروازهٔ ایرانی ورود به اروپاست.
زارعی ادامه داد: آقای ظریف و معاونینش اگر وزارت خارجه را تعطیل کنند و به رونق مناسبات با چهار کشور همسایهٔ آذربایجان غربی همت کنند هم امنیت ملی را و هم توسعهٔ ملی را و هم کار با اروپای ریا کار را یک جا کسب خواهند کرد؛ اما باید بجای اتلاف وقت در پشت درهای بستهٔ آمریکا و مذاکرات پنهان با جنایت کاران، زیر ساختهای این استان و دیگر استانهای ظرفیت دار برای رهایی از وعدهٔ دروغگویان غربی را برای گسترش اقتصاد کشور فراهم کنید.
عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مشکل عمدهٔ کشور عدم توجه به ظرفیتها است، باید کادر سازی و تربیت حکمرانان کشور را براساس توجه به ظرفیتهای ایران فعال کرد؛ ایرانیان در دورههای مختلف و اکنون در در چنبره نفت گراها، جناح گراها، قوم گراها و فرقه گراها گرفتارند؛ نیروهای مردمی در استانها باید در مقابل این عوامل ضد پیشرفت و پوپولیستی، بر مدل مشارکت گرای ظرفیت ساز در سطوح استانی و ملی توجه کنند.
وی افزود: امنیت پایدار مردمی آذر بایجان غربی که حاصل خون توأمان شهدای شیعه و سنی است کار را برای استفاده از مزیتهای ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک این استان برای تاثیر بر رشد کشور آماده کرده است دولت و مجلس و بخصوص وزارت خارجه باید قدرت بالقوهٔ آذربایجان غربی در رشد و گسترش اقتصاد ملی را ادراک و فهم کنند و بیش از این کشور بزرگ ایران را تحقیر نکنند.
زارعی با تأکید بر جایگاه بنیادین سرمایهٔ انسانی در شکوفایی مراحل دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و تحلیل نقش اثربخش رهبر انقلاب در کادر سازی و تربیت حکمرانان تراز انقلاب گفت: مهندس فتاح از افتخارات این این استان است که به دلیل خلوص، پاکدستی و مردمگرا بودن او در منظومه فکری و اندیشهای رهبر انقلاب، ارتقا یافت؛ مدلی که باید الگو و معیار کادر سازیها و جانشین پروریها و تکثیر سرمایهٔ انسانی تراز انقلاب باشد؛ این مدل و مختصات، الگوی تأسیس دورهٔهای آموزشی نوین در مدرسه عالی حکمرانی و سیاستگذاری بسیج اساتید خواهد بود.
لازم به ذکر است در این کارگاه یک روزه، محورهای مأموریت جنبش استادی بسیج در قالب معاونت های؛ «سرمایهٔ انسانی»، «پژوهش و فناوری»، «فرهنگی و اجتماعی»، «بررسی و تحلیل»، «بانوان و خانواده» و «پشتیبانی» با بُرش استانی در قالب «کتاب کار اعتلای جنبش استادی» در شکلهای مجزّا و یکپارچه با حضور معاونین و اعضای شورای استانی جنبش، مدیران کانوهان و دفاتر دانشگاهی در سطح استان مورد تمرین قرار گرفت و چگونگی مداخلهٔ جنبش در کمک به مردم و کارگزاران استان با توجه به محورهای توسعهای و مزیّت ساز استان در بازدید میدانی از چند کانون دانشگاهی ارومیه بصورت واقعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
انتهای پیام/