در پی درگذشت یوکیا آمانو، «کرنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان مدیرکل موقت این سازمان انتخاب شد.

سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کرنل فروتا، هماهنگ‌کننده ارشد سیاستگذاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور رومانی، تا انتخاب مدیرکل جدید این سازمان، از سوی اعضای شورای حکام به عنوان مدیرکل موقت انتخاب شد.

در پی درگذشت یوکیا آمانو، دبیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ساعاتی پیش نشست ویژه شورای حکام آژانس برای انتخاب جایگزین او در مقر آن در وین در پشت درهای بسته برگزار شد.

«کرنل فروتا» که در این جلسه به عنوان سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد، از نزدیکترین اشخاص به آمانو در آژانس به شمار می‌رود.

آمانو که از سال ۲۰۰۹ مدیرکل آژانس بود، چند روز پیش در ۷۲ سالگی به دلیل بیماری درگذشت. هنوز درباره علت درگذشت او اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. (جزئیات بیشتر)

بلومبرگ پس از اعلام خبر درگذشت آمانو به نقل از برخی منابع مدعی شد که او پنج روز قبل از اعلام خبر درگذشتش فوت کرده و آژانس خبر درگذشت او را پس از مراسم تدفین اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
حالااین آقا باایران سرلج نداشته باشه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
اینا همه پشت امریکا هستن ریز و درشتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
امیدواریم شخصیتی بشردوست و به اهمیت جایگاه خود وامنیت جهانی و به اصول آژانس درمورد صلح آمیزبودن فعالیت های هسته ای کشورها واقف باشه ومقابل سیاسی کاری قدرت های زیاده خواه ایستادگی کند . انشاا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
در زمان آمانو هرچی کم لطفی از آژانس انرژی اتمی به ایران اعمال شده همه اش از طریق نفوذی های انگلیسی صهیونیستی در دور و بر آمانو بوده . چشم امید به این یارو نداشته باشید بلکه هم بیشتر مواظب باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
هر چی بوده زیر سر فشارهای امریکا و اسراییل بر سر گشودن پرونده ای دروغین علیه ایران در موضوع هسته ای است. بعید هم نیست که به خاطر عدم توجه به خواسته های غیر قانونی آنها توسط اسراییل یا آمریکا به قتل رسیده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
آیا این فرد میتواند امنیت کشورهای متعهد را بالا ببرد و از دانش صلح آمیز هسته ای دفاع کند؟؟!!؟؟
و جهان را به سوی خلع سلاح اتمی ببرد؟؟!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
یعنی اینقدر مهم بود ،
به این زودی جایگزین تعیین شود ،
یه وزیر می خواهی تعیین کنی چند ماه طول می کشد ،
دولت می خواهی تشکیل دهی ، مدت ها دولت انتقالی و موقت است ،


می گذاشتید لا اقل آمانو خاک بشود بعد جانشین تعیین می کردید .
آخرین اخبار