حزب لیبرال دموکرات انگلیس پیشنهاد کرد در صورت پافشاری جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، طرح عدم کفایت سیاسی وی در مجلس به رای گذاشته شود.

در نخستین روز کاری؛ مطرح شدن طرح بی‌کفایتی نخست‌وزیر جدید انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حزب لیبرال دموکرات انگلیس پیشنهاد کرد در صورت پافشاری بوریس جانسون، نخست وزیر جدید این کشور برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا طرح عدم کفایت سیاسی او در مجلس به رای گذاشته شود.

روزنامه راست گرای دیلی اکسپرس نوشت: این درخواست جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس با واکنش حزب کارگر روبرو شد و این حزب با رد آن، این طرح را غیرمسئولانه خواند که قصد دارد به جای حزب محافظه کار، حزب کارگر را هدف قرار دهد.

به نوشته این نشریه انگلیسی حزب کارگر در عین حال اعلام کرد هرگاه به این نتیجه رسید که رای کافی برای عدم کفایت سیاسی بوریس جانسون وجود دارد، مبادرت به این کار خواهد کرد.

دیروز جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، اصلی‌ترین حزب رقیب دولت محافظه کاران، بلافاصله پس از نخستین سخنرانی بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس، برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد و اعلام کرد این مردمند که باید مشخص کنند اداره امور کشور دست چه شخصی باشد.

بوریس جانسون در انتخابات درون حزبی با ارای حدود ۹۲ هزار نفر نخست وزیر جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری انگلیس شد و همین موضوع موجب شده است هوداران دموکراسی آن را غیرقابل قبول و ضد دموکراسی بدانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار