مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از فعالیت ۱۵۰ کانون اوقات فراغت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان امسال ۱۵۰ کارگاه در ۱۲ مرکز ثابت فرهنگی و هنری برپا شده است.

او افزود: در مراکز شهرستان بیرجند بیش از ۶ هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش داریم و در مجموع تا پایان فصل تابستان بیش از ۱۰۰ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های ثابت و سیار را تحت پوشش کانون قرار می‌دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کارگاه‌های دوره‌ای برای کودکان چهار تا ۱۸ ساله در بخش فرهنگی شامل قصه گویی، کتابخوانی، کار دستی نمایش خلاق، هنر‌های دستی و در بخش هنری شامل کارگاه نقاشی، سفالگری، عکاسی، خوشنویسی و هنر‌های نمایشی است.

او افزود: برای آشنایی بچه‌ها با دنیای شعر و ادبیات؛ کارگاه‌های ادبی، نوشتن خلاق، شعر، داستان نویسی و کارگاه‌های علمی شامل نجوم و رباتیک در تابستان امسال فعال شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان بیش از ۵۰ سال سابقه ارائه خدمات دارد، بیان کرد: اولین مرکز فرهنگی و هنری استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۵۰ و در شهرستان طبس احداث شد.

حمیدی گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد تخصصی تلاش کرده تا بسته‌های فرهنگی، هنری، دینی، ادبی و علمی را برای کودکان و نوجوان اجرا کنند چراکه هم اکنون ۴۱ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری هستند.


فعالیت ۱۰ کتابخانه سیار روستایی در خراسان جنوبی

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از فعالیت ۱۰ کتابخانه سیار روستایی خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها با استفاده از ۲۰ خودرو به مناطق محروم و دور افتاده استان سفر می‌کنند و برای کودکان و نوجوانان فعالیت فرهنگی اجرا و در این روستا‌ها به امانت کتاب و قصه گویی می‌پردازند.

حمیدی همچنین از وجود دو کتابخانه پستی در استان خبر داد وافزود: کانون پرورش فکری از این طریق برای بچه‌هایی که تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی قرار نمی‌گیرند، کتاب ارسال می‌کند.

او بیان کرد: یک کتابخانه سیار در شهرستان بیرجند، مناطق حاشیه‌ای شهر را پوشش می‌دهد، چرا که این مناطق دسترسی به کتابخانه‌های ثابت ندارد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.