غوغای مونسون در سیستان و بلوچستان/۸۱ میلی متر باران گرمای تابستان را شُست

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی ۱۸ روز متوالی است که ابر‌های مونسون در سیستان و بلوچستان می‌بارد که عصر دیروز بارش‌های این سامانه به اوج خود رسید و ۸۱ میلی متر باران به همراه آورد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته با تقویت نفوذ امواج مرطوب مونسون هند به سیستان و بلوچستان، ۸۱ میلی متر باران در «دهیرک» از توابع شهرستان قصرقند بارید.

وی با بیان اینکه این بیشترین بارش روزانه ثبت شده از زمان آغاز بارش‌های مونسون هند یعنی ۱۹ تیرماه تا کنون است، افزود: تا امروز فعالیت این سامانه در ۶۰ ایستگاه بارانسنجی و هواشناسی استان ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: مونسون امسال به لحاظ گستره فعالیت قابل توجه بوده است به طوریکه دامنه تأثیر آن از سواحل چابهار آغاز شده و تا نزدیکی شهر زاهدان نیز رسیده است.

حیدری تصریح کرد: شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، مهرستان و خاش بیشترین بارش‌های این سامانه را به خود اختصاص داده اند به نحوی که در برخی مناطق سراوان بیش از ۸۰ میلی متر باران باریده است.

انتهای پیام/گ

غوغای مونسون در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار