به گزارش خبرنگار حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه اولین نشست توسعه حمل و نقل هوشمند و در جمع خبرنگاران درباره بحث هوشمند سازی اظهار کرد:هوشمند سازی دو بخش دارد یکی آنکه مربوط به نهادهای بالادستی است و دیگری هوشمندسازی که به رفاه حال مردم ارتباط دارد.
وی ادامه داد: واحدهای مختلفی وارد عمل شده اند، اما هوشمندسازی باید زیست بوم مورد نظر خودرا معرفی کند، خدمات بهتری ارائه کند و نقش بارزی در جامعه داشته باشد.
بیشتر بخوانید: شهریور؛ زمان آغاز به کار جتهای تخصصی مسافربر
منطقی با بیان اینکه ایران در زمان درستی وارد حوزه هوشمندسازی شده است گفت: شرکتهای متعددی وارد عمل شده اند و روی بحث هوشمندسازی کار میکنند، اما اکنون زمان بهینه سازی این استارت آپها و شرکتها فرا رسیده است.
دبیر ستاد فناوری فضایی معاونت علمی بیان کرد: قرار دادن استارت آپها کنار هم، استفاده بهینه از آنها و تدوین سند راهبردی هدفی است که معاونت علمی آن را دنبال میکند.
وی درباره تعداد استارت آپها گفت: حدود ۶۰ استارت آپ و شرکت در حوزه هوشمندسازی کار میکنند، اما تمام شرکتهای IT توانایی ورود به حوزه هوشمندسازی را دارند.
دبیر ستاد فناوری فضایی معاونت علمی تصریح کرد: در بخش تجهیزات عقب نیستیم، اما در بخش خدمات هنوز باید کار داریم البته دو سال زمان لازم است تا بتوانیم هماهنگی لازم را میان دستگاههای متولی و شرکتها ایجاد کنیم.
منطقی درباره نقش معاونت علمی گفت: بزرگترین نقش معاونت یکپارچه سازی است؛ این نهاد به عنوان پل ارتباطی میان دستگاههای مختلف شناخته میشود؛ به موازات تنظیم سند راهبردی برنامههای خود را پیش میبریم.
انتهای پیام/