یک شهروند آمریکایی که سه هفته اشتباهاً در بازداشتگاهی در تگزاس به سر می‌بُرد، شرایط آنجا را غیرانسانی توصیف کرد.

حتی شهروندان آمریکا نیز از سیاست مهاجرتی ترامپ در امان نیستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، یک شهروند ۱۸ ساله آمریکایی گفت سه هفته اشتباهاً به عنوان مهاجر غیرقانونی در شرایطی غیرانسانی در بازداشت بوده است و مقامات مسئول نیز هیچگاه برای بازداشت اشتباه او از وی عذرخواهی نکردند.

«فرانسسیسکو اروین گالیسیا» گفت: ما در شرایطی غیرانسانی بودیم.

او که در شهر دالاس متولد شده، ولی بیشتر در مکزیک زندگی کرده است درباره بازداشتگاهی در تگزاس به ام اس ان بی سی گفت بازداشت شدگان در آنجا تنها هر سه یا هفت روز می‌توانستد دوش بگیرند.

این شهروند آمریکایی افزود همه کسانی که در این مرکز بازداشت بودند نمی‌توانستند مسواک بزنند. ما ۶۰ نفر در یک اتاق کوچک بودیم. این بازداشتگاه بسیار شلوغ بود و بازداشت شدگان به نوبت در حمامی که اجازه استفاده از آن داشتند، می‌خوابیدند. باید آن را فریزر نامید، زیرا بسیار سرد بود. ما مجبور بودیم روی زمین بخوابیم.

این شهروند آمریکایی در اواخر ماه ژوئن در ایست بازرسی تگزاس بازداشت شد. به گفته گالیسیا او به ماموران مدارک شهروندی، اوراق هویت، گواهی تولد و کارت امنیت اجتماعی خود را نشان داده، اما ماموران با تصور جعلی بودن اسناد او را بازداشت کردند.

بازداشتگاه تگزاس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این فرد به ماموران اجرایی مهاجرت مطالب متناقضی درباره وضعیت شهروندی خود گفته است. دالاس مورنینگ نیوز اولین بار از بازداشت این شهروند آمریکایی خبر داد و او پس از ۲۳ روز از حبس آزاد شد. این شهروند آمریکایی گفت در مدت زمان بازداشت ۲۶ پوند از وزنش کم شده است. گالیسیا گفت ماموران او را تهدید کردند که اتهامات اشتباه را درباره ارائه اسناد جعلی علیه او مطرح می‌کنند و او را برای امضای اسناد توافق برای اخراج از آمریکا تحت فشار قرار دادند. به گفته این فرد این اقدامات جنبه روانی داشت. این شهروند آمریکایی نسبت به وضعیت کسانی که در بازداشتگاه‌های این کشور هستند ابراز نگرانی کرد. 

اخیرا گزارش‌های مختلفی درباره وضع اسف بار مهاجران در اردوگاه‌های مرزی آمریکا منتشر شده است. گزارش دیده‌بان وزارت امنیت داخلی آمریکا در خصوص جمعیت بیش از حد مهاجران در تعدادی از مراکز بازداشت آمریکا هشدار داد. روزنامه نیویورک تایمز و ال پاسو تایمز نیز در گزارشی یکی از ایستگاه‌های گشت مرزی آمریکا را در «کلینت» تگزاس توصیف کردند که در آن صد‌ها کودک با لباس‌های کثیف در اتاق‌هایی وحشتناک نگهداری می‌شوند. این در حالی است که ترامپ این گزارش را فریب آمیز خواند و از رسانه‌ها درخواست کرد در صورت تمایل از بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا بازدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این اثبات کرده بود که هیچ اهمیتی به مهاجران نمی‌دهد. وی در حساب توییتر خود نوشته بود: اگر مهاجران غیرقانونی از وضع اردوگاه‌ها خوشحال نیستند، به آن‌ها بگویید به اینجا نیایند. در این صورت همه مشکلات حل می‌شود.

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از وضع ناگوار مهاجران و پناهجویان در مراکز بازداشت آمریکا به شدت شوکه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
اينم حقوق بشر
آخرین اخبار