محمودی رئیس شبکه شهرستان قائن از واکسیناسیون بیش از ۱۹۰ هزار راس دام در این شهرستان خبر داد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قائن در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: این تعداد واکسینیاسیون توسط اکیپ‌های بخش دولتی برعلیه بیماری‌های مشترک همچون شاربن، بروسلوز و هاری انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر موردی از بیماری شاربن و هاری مشاهده نشده است  افزود: در خصوص بیماری بروسلوز یا همان تب مالت با همکاری شبکه بهداشت مناطق خطر در دستور کار دامپزشکی می‌باشد .

محمودی تصریح کرد: بیماری‌های ذکر شده به شدت خطرناک بوده و عامل این بیماری‌ها می‌توانند از طریق تماس با دام آلوده و یا مصرف محصولات آن‌ها به انسان منتقل شود که در همین خصوص دام‌های شهرستان علیه بیماری‌های فوق واکسینه شدند تا دام‌ها ایمن شده و در صورت مصرف، فرآورده‌های خام دامی سالم به دست مردم برسد.

رئیس شبکه شهرستان قائن  در خصوص سایر اقدامات دامپزشکی در مبارزه با این بیماری‌ها گفت: دامپزشکی با خونگیری و آزمایش دامها، ضمن تامین سلامت دام‌ها، سلامت فراورده‌های خام دامی خوراکی وغیر خوراکی را تامین کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بالا بردن دانش بهداشت عمومی بهره برداران در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مسری به طور مستقیم نقش دارد.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون دام  در شهرستان قائنات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.