پیوندی گفت: طی هفت سال گذشته بیش از دو میلیون دانش آموز در طرح دادرس‌آموزش دیدند.

آموزش امدادی دو میلیون دانش آموز در طرح دادرسبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در هفتمین دوره مسابقات آماده که امروز (شنبه ۵ مرداد) در اردوگاه با هنر برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین دوره از مسابقات کشوری دادرس در دو بخش دختران و پسران برگزار شد و ۳۱ تیم به تهران اعزام شدند.

وی بیان کرد: دانش آموزان در بحث‌های امدادی، اطفای حریق، حمل مصدوم و کار‌هایی که در حوادث مختلف ممکن است با آن مواجه شوند با یکدیگر به رقابت می پردازند و در مقاطع مختلف آموزش می‌بینند که چطور خودشان و خانواده شان را به هنگام حادثه نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته بیش از دو میلیون دانش آموز در این طرح آموزش دیدند،تصریح کرد: این طرح در ۸ هزار مدرسه آموزش داده می‌شود.

پیوندی تصریح کرد: امیدواریم با پتانسیلی که در کشور وجود دارد و علاقه مندی دانش آموزان به آموزش‌های امدادی بتوانیم این نسل را که آینده سازان کشور هستند را با برخورد با حوادث با توجه به اینکه کشور ما کشور حادثه خیزی هست آماده کنیم تا بتوانیم مصدومیت را کم کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نوجوانان نسلی آموزش پذیر هستند، بیان کرد: بعد از حادثه‌ای که سال ۹۱ در شین آباد اتفاق افتاد، این جرقه به وجود آمد تا بتوانیم از دانش آموزان در جهت نجات خودشان و دیگران استفاده کنیم.

پیوندی تصریح کرد: هدف از این طرح بیشتر نجات افراد در حوادث غیر طبیعی است و امیدواریم این آموزش‌ها افزایش پیدا کند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: آموزش و پرورش همکاری خوبی در این مورد با ما داشته است، ما می‌توانیم با مدارس بیشتری تفاهم و همکاری داشته باشیم و لازم است تا ما توانایی خود را در این مورد بیشتر کنیم.

پیوندی با بیان اینکه این طرح در عملیات واقعی نیز کاربرد دارد، عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه یا سیل اخیر دانش آموزانی که در دوره‌های قبلی طرح دادرس شرکت کردند توانستند خیلی به ما و خانواده شان کمک کنند.

او افزود: ما رده‌های مختلف سنی را آموزش می‌دهیم، اما اولویت با دانش آموزان دبیرستانی است؛ این طرح به دانشجویان و رده‌های سنی پایین‌تر نیز آموزش داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اساس کار ما در هلال احمر کار داوطلبی است و هدف ما رواج کار داوطلبی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار