نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جوهره اصلی حرکت توحیدی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق جامعه توحیدی عادلانه را عدالت عقلانیت و معنویت برشمرد که سه محور اصلی عدالت خواهی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست اعضای شورای راهبری همایش عدالتخواهی از نهضت مشروطه تا بیانیه گام دوم انقلاب گفت: همانگونه که انقلاب اسلامی ایران در جامعه جهانی مظهر مقاومت است صاحبان گفتمان عدالت خواهی و پرچمدار حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم در مقابل استعمار و صاحبان زر و زور استکباری نیز هستند.

وی تصریح کرد: شایسته است اساتید محترم در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در کنار فعالیت‌های علمی و تحصیلی خود همواره پرچمدار استکبارستیزی و مبارزه علیه استعمار گران و صاحبان ثروت باشند و هر جا که شاهد بی عدالتی و ظلم علیه مردم مظلوم و مستضعف بودند از مردم حمایت کنند.

امام جمعه تبریز افزود: البته این نوع اعتراض و مقابله علیه استعمار و استبداد باید حساب شده باشد تا محل سوء استفاده دشمنان علی‌الخصوص دشمنان خارجی نگردد و لطمه‌ای به آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی ایران وارد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم حمایت خود را از جنبش‌های عدالتخواه و انقلابی که در دانشگاه‌ها و در جمع اساتید و دانشجویان استان به وجود آمده را نیز اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این که چه چیزی باعث شد انقلاب مشروطه با وجود حمایت همه جانبه مردم و روحانیت به انحراف کشیده شود دلایل زیادی دارد، چون نهضت مشروطه در واقع یکی از نهضت‌های مهمی بود که بر اساس اعلام روشنفکران دینی با نیروی مذهب و با هدایت علما به پیروزی رسیده بود، اما در کمتر از ۲ دهه رضاخان با استفاده از زور و حمایت انگلستان دوباره به سلطنت رسید و استبداد را به مملکت آورد.

وی دلایل اصلی شکست و یا به انحراف کشیده شدن انقلاب مشروطه را حذف علما از این جریان - نبود نظارت علما در مجلس- خارج شدن مردم از صحنه و سلب اعتماد مومنان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ش

نشست اعضای شورای راهبری همایش عدالتخواهی از نهضت مشروطه تا بیانیه گام دوم انقلاب

برچسب ها: آموزش و پرورش ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.