سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از فاز دوم طرح واگذاری اینترنت پرسرعت روستایی که تا پایان امسال اجرا می‌شود.

بهی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: تا پایان امسال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خوسف به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

او  افزود: در حال حاضر هر دو شهر خوسف و محمدشهر علاوه بر دیگر سرویس‌های ارتباطی از پوشش نسل چهار تلفن همراه بهره‌مند هستند.

بهی ادامه داد: با اجرای فاز ۱ طرح واگذاری اینترنت پرسرعت روستایی ۷۶ روستای شهرستان از اینترنت پرسرعت ۴G برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در فاز دوم طرح واگذاری اینترنت پرسرعت روستایی که تا پایان امسال اجرا می‌شود، ۶۱ روستای دیگر این شهرستان از سرویس اینترنت بیسیم نسل چهار بهره مند می‌شوند.

او افزود: این روستا‌ها با اجرای ۵ سایت در روستا‌های آرک، شل آباد، خور، کلاته ملک و علی آباد زارعین تحت پوشش سرویس مذکور قرار می‌گیرند و از خدمات ارائه شده بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند می‌شوند.

بهی در ادامه گفت: در حال حاضر همه روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار شهرستان خوسف از پوشش تلفن همراه بهره‌مند هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جهت استفاده از ظرفیت و توسعه خدمات الکترونیکی گفت: از جمله خدمات ارائه شده، خدمات بانکداری الکترونیکی است که وزارت ارتباطات در این جهت از سال ۱۳۹۶ اقدام به راه اندازی خودپرداز‌های بانکی در روستا‌های پرجمعیت کرده است.

او ادامه داد: در شهرستان خوسف ۶ روستای تقی آباد، سیوجان، فدشک، فریز، ماژان و معدن قلعه زری از این خدمت بهره‌مند شده اند.
بهی گفت: گسترش کسب و کار‌های نو و کارآفرینی بر پایه فناوری اطلاعات از دیگر مزیت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توسعه دسترسی پرسرعت همگانی در سطح شهر و روستا روز به روز شاهد افزایش گرایش مردم به استفاده از این ابزار به خصوص در بخش بازاریابی و کارآفرینی هستیم.

وی اظهار کرد: اداره کل ارتباطات برای آموزش روستائیان و ترویج تولید شغل و بازاریابی بر اساس این فناوری، دوره‌هایی در سطح روستا‌های استان برگزار کرده است که در دو روستای شهرستان خوسف این دوره برگزار شده است.

انتهای پیام / ط ا

برخورداری 6 روستای پرجمعیت شهرستان خوسف از خودپرداز های بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.