مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران از امکان افزایش ظرفیت اشتغال شهرک صنعتی شمس آباد به ۱۰۰ هزار نفر خبر داد.

افزایش ظرفیت اشتغال شهرک صنعتی شمس آباد به ۱۰۰ هزار نفر / صد و ۵۰ مگاوات برق تاپایان سال به شهرک‌های صنعتیتزریق می‌شودصابر پرنیان ­مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به میزان فعالیت شهرک صنعتی شمس آباد در سال، گفت: هم اکنون در شهرک صنعتی شمس آباد بالغ بر ۱۵۰ مگاوات برق تامین می‌شود و  این روند در تامین سایر انرژی های مورد نیاز شهرک ها نیز ادامه دارد بطوریکه هیچ کدام از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان از لحاظ تامین آب، برق و گاز دچار مشکل نشوند و وقفه‌ای در عملکرد خط تولید پیش نیاید.

وی ادامه داد: مقایسه عملکرد در شهرک‌های صنعتی این استان در ۱۷ ماه گذشته، نشان دهنده رشد ۲.۵ برابری ثبت قرار داد هاست. برای مثال در شهرک صنعتی شمس آباد که سال گذشته تنها ۱۱ میلیارد تومان بودجه شهرک سازی اختصاص پیدا کرده بود امسال تاکنون ۷۰ میلیارد تومان بودجه شهرک سازی تخصیص داده شده است و این نوید را به صنعتگران می‌دهد که با تکمیل زیرساخت‌ها به رونق تولید، کیفیت بهتر، برند سازی و صادرات به بازار‌های خارجی امیدوار باشند.


بیشتر بخوانید: خرید و فروش آهن متوقف شد / قیمت میلگرد در بازار ۴۱۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان


پرنیان با اشاره به برطرف شدن بخشی از نیاز‌های مالی این شهرک توسط واحد‌های مستقر، اضافه کرد: در واقع این شهرک بزرگترین مجتمع سنگی کشور است که با فعالیت حدود ۳۶ هزار نفر به فرآوری مواد سنگی در حوزه‌های فلزی، شیمیایی، نفتی و سنگ می‌پردازد. امیدواریم در عرض یک سال و نیم اشتغال این شهرک به ۱۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.

­مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران بزرگترین موانع رشد این شهرک‌ها را در بخش زیرساخت‌ها خواند و تصریح کرد: مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی در استان تهران کمبود زیرساخت هاست؛ در واقع فضای نامناسب کسب و کار و امکانات مورد نیاز کارگران از جمله مواردی است که همت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوط را برای بهبود آن می‌طلبد.

پرنیان در پایان با اشاره به اینکه سهولت در ارائه مجوز‌های کسب و کار عاملی برای افزایش بهره وری شهرک‌های صنعتی است، بیان کرد: در حوزه تأمین آب شهرک‌های صنعتی ما در سازمان شهرک‌های صنعتی استان تهران برنامه ریزی کرده ایم که در سال ۹۸، پانصد لیتر آب پایدار در ثانیه به شهرک‌های صنعتی تزریق کنیم و همچنین در حوزه برق هم تا انتهای سال ۹۸، صد و ۵۰ مگاوات به شهرک‌های صنعتی تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/

تلاش مضاعف دولت برای بهبود فضای کسب و کار شهرک های صنعتی

برچسب ها: شهرک صنعتی ، تامین ، اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار