آیین بزرگداشت کشته‌ شدگان معترض به بازداشت شیخ زکزاکی در مدرسه علمیه امام مهدی(عج)قم برگزار شد.

آیین بزرگداشت شهدای اعتراض‌های نیجریه در قم برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیین بزرگداشت شهدای نیجریه در اعتراض به بازداشت غیر قانونی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه  روز شنبه پنجم مرداد ماه با حضور طلاب و فضلای ایرانی و غیر ایرانی در مدرسه علمیه امام مهدی (عج) قم برگزار شد.

این مراسم که به همت دانش‌پژوهان نیجریه‌ای جامعةالمصطفی برگزار شد،شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و قرآن علو درجات شهدای نیجریه را از خداوند متعال خواستار شدند.

یکی از طلاب جامعةالمصطفی العالمیه در این مراسم، در سخنانی، جنایات پلیس نیجریه و سکوت و بی‌اعتنایی دولت‌های اسلامی در قبال این فجایع را محکوم کرد و حکومت نیجریه را مسئول امنیت و سلامت جان شیخ ابراهیم زکزاکی دانست.

وی تأکید کرد: از مقامات عالی دولت نیجریه انتظار داریم ضمن فراهم‌سازی امکان مداوای فوری شیخ زکزاکی، زمینه آزادی وی را هرچه سریعتر فراهم کند.

گفتنی است: پلیس نیجریه در روز‌های اخیر، در حمله به معترضان به بازداشت غیر قانونی شیخ زکزاکی در ابوجا، پایتخت این کشور، از گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور استفاده کرد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

انتهای پیام/ش

 بزرگداشت شهدای اعتراض‌های نیجریه در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار