پلیس روسیه ۱۰۷۴ نفر از تظاهرکنندگانی که به بهانه برگزار نشدن انتخابات عادلانه شورای شهر مسکو دست به برگزاری تظاهرات غیرقانونی زده بودند را بازداشت کرد.

بازداشت هزار تظاهرات‌کننده غیرقانونی در روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، حدود ۳۵۰۰ نفر به بهانه برگزار نشدن انتخابات عادلانه شورای شهر مسکو دست به برگزاری تظاهراتی که از سوی دولت روسیه غیرقانونی اعلام شده بود، زدند.

پلیس روسیه همچنین عملیاتی را برای جلوگیری از پوشش خبری غیرقانونی و بدون مجوز این تظاهرات در محل یکی از شبکه‌های این کشور در مسکو اجرا کرد.

پلیس مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مجموع ۱۰۷۴ نفر به جرائم مختلف در جریان تظاهرات غیرقانونی در مرکز پایتخت بازداشت شدند».

بر این اساس، معترضان خواستار ابطال نتایج انتخابات بودند.

تظاهرات‌کنندگان و آشوبگران قصد داشتند با توسل به زور وارد دفتر شهردار شده و آنجا را تصرف کنند که با ممانعت نیرو‌های امنیتی و پلیس مواجه و سپس متفرق شدند. عده‌ای نیز در میدانی در حدود یک کیلومتری ساختمان شهرداری با پلیس درگیر شده و خشونت به کار بردند.

پلیس روسیه همچنین گفته بود که حدود ۷۰۰ روزنامه نگار و فعال فضای مجازی نیز پیشتر اعلام کرده بودند که با پیوستن به این تظاهرات، آن را پوشش خواهند داد.

پیشتر «سرگئی سوبیانین» شهردا مسکو پیشتر گفته بود که هرگونه تلاش برای سازماندهی اغتشاشات به نتایج خوبی منجر نخواهد شد و هرگونه فعالیت در شهر باید بر اساس قانون باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
چرا ناعادلانه ؟
آخرین اخبار