علیرضا آشناگر گفت: امروزه پدیده طلاق ناشی از تغییر سبک زندگی و دوری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه مشترک شورای ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش همگانی استان سمنان ضمن بیان اینکه امروزه پدیده طلاق ناشی از تغییر سبک زندگی و دوری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است،گفت: در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان باید آمار‌ها مطرح و جایگاه استان در موضوعات طلاق و ازدواج مشخص و موردبررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه وضعیت استان سمنان در آمار ازدواج به نسبت متوسط کشوری تعداد کمتری است، افزود: اما نقطه مثبت در وضعیت طلاق استان رتبه خوبی نسبت به میانگین کشوری دارد هرچند حتی یک مورد طلاق هم نگران‌کننده است و نباید در جامعه اسلامی طلاق به‌سرعت صورت گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه باید همه نهادها، سازمان‌ها، سمن‌ها، گروه‌های مرجع و روحانیان تلاش کنند تا امر طلاق در جامعه کاهش یابد، ابراز داشت: بحث ازدواج و طلاق از موضوعاتی که باید موردتوجه متولیان امر فرهنگ قرار گیرد و دولت می‌تواند در پشتیبانی و ترویج ازدواج سهیم باشد، ولی در درجه اول وظیفه متولیان فرهنگی است که دولت را در این امر یاری کنند.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: گرچه بیکاری نمی‌تواند عامل اصلی امر طلاق در جامعه تلقی شود، اما اشتغال می‌تواند یکی از دلایل جدی ازدواج باشد هرچه میزان کار در شهرستان‌ها بیشتر شود انتظار می‌رود که افزایش اشتغال و به‌تبع افزایش ازدواج را شاهد باشیم.

وی بابیان اینکه سمنان جز استان‌هایی که کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌ها را دارد، افزود: سمنان جزو ردیف یک تا سه قرار دارد لذا نباید میزان ازدواج در استان کم شود و ازآنجاکه ارزش‌افزوده در بخش‌های اقتصادی خوب است قاعدتاً باید ازدواج افزایش بیشتری داشته باشد.

استاندار سمنان بابیان اینکه انجام امور فرهنگی باید برای جوانان، بیشتر از پیش موردتوجه قرار گیرد، ابراز داشت: در اجرای برنامه‌های نمایشگاه توانمندی‌های ورزش استان طی هفته دولت و برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همکاری لازم صورت گیرد.

آشناگر عدم وجود سالن‌های مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را یکی از مشکلات استان برشمرد و اضافه کرد: برخی از برنامه‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی به علت نبود سالن اجتماعات مناسب تحت‌الشعاع قرارگرفته و لذا برای مدیریت این مشکل می‌بایست همه امکانات سطح ادارات احصا شده تا همه بتوانند از امکانات بیت‌المال که در اختیار دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی مختلف قرار دارد استفاده کنند.

انتهای پیام / م

ایجاد نمایشگاه توانمندی‌های ورزش در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.