مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:از خرداد ماه سال جاری تا کنون ۱۶ فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: از خرداد ماه سال جاری تا کنون ۱۶ فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده است.

محسن جعفری نژاد با بیان اینکه عمده این آتش‌سوزی‌ها در مناطق گرمسیری استان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون هفت فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده گچساران مهار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر این آتش سوزی‌ها ۲۷ هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان گچساران طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: از این میزان آتش سوزی‌ها ۱۴ هکتار در منطقه حفاظت شده دیل، ۹ هکتار در خامی و چهار هکتار در کوه سرخ بوده است.

جعفری نژاد تصریح کرد: آتش سوزی در مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۸ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به آتش سوزی در مناطق حفاظت شده شهرستان باشت عنوان کرد: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خامی حد فاصل روستا‌های شاه بهرام، شادگان و فتح در این شهرستان از ۲۸ تیرماه آغاز که پس از ۳ روز تلاش در تاریخ ۳۱ بامداد تیرماه مهار شد.

وی با بیان اینکه پس از یک روز از گذشت مهار آتش در این منطقه آتش دوباره شعله‌ور شد، گفت:متاسفانه سه شنبه یکم مردادماه، مجددا آتش در کوه‌های حفاظت شده شاه بهرام شروع شد و با تلاش دوباره مردم و نیرو‌های ادارات شهرستان این آتش مهار شد.

جعفری نژاد خاطرنشان کرد: وسعت این آتش سوزی‌ها پس از ارزیابی از سوی کارشناسان اعلام می‌شود.

کوه خامی با مساحت بیش از ۲۵ هزار هکتار، کوه سرخ با ۱۶ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌های گچساران و باشت به شمار می‌آید.

منطقه کوهستانی حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد که این منطقه در جنگل‌های زاگرس قرار دارد و از پوشش جنگلی مناسبی برخوردار است.

انتهای پیام/د

آتش سوزی جنگل های دنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.