معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: تعداد دانش آموزان زیرپوشش طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس مازندران امسال در مقایسه با پارسال ۹۰ هزار نفر کاهش یافت.

سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۴۰۰ هزار دانش آموز مازندرانی پارسال از خدمات طرح بهداشت دهان و دندان بهره‌مند شده بودند، گفت: ۳۱۰ هزار دانش آموز در مازندران امسال از خدمات طرح بهداشت دهان و دندان بهره مند می‌شوند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۰ هزار نفر کمتر است.

وی با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان پایه پیش دبستانی تا هفتم اجرا می‌شود، افزود: رسیدگی به مشکلات دهان و دندان دانش آموزان در صورت نیاز تا مقطع هشتم نیز ادامه دارد.

ساداتی گفت: رسیدگی به دانش آموزان در طرح بهداشت دهان و دندان با انجام امور بهداشتی سطحی مانند وارنیش فلوراید و فیشور سیلانت انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران افزود: دانش آموزان به خصوص در پایه ششم در صورت نیاز به خدمات بیشتر به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده می‌شوند که با هزینه پایین‌تر اقدامات درمانی‌ها آن‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: مقرر شد قرص ویتامین دی هم سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران توزیع شود.
انتهای پیام/ س
 

کاهش ۹۰ هزار نفری دانش آموزان بهره‌مند از طرح بهداشت دهان و دندان در مازندران

برچسب ها: آموزش و پرورش ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.