مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: حجم انبوهی از نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر زاهدان تخلیه شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر زاهدانپور مردان ️ مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: توسعه شهری و داشتن محیط زیست سالم برای زیستن دو موضوع جدایی‌ناپذیر هستند ضروری است که با استفاده از ابزار‌های مدیریت شهری و زیست محیطی تلاش شود تا حداقلِ خسارت به محیط زیست استان وارد شود.

او افزود:یکی از بزرگترین دغدغه‌های حال حاضر مجموعه محیط زیست استان در زمینه مدیریت پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی در حوزه شهر‌های استان بوده توسعه شهر زاهدان و سایر مناطق استان موجب شده حجم انبوهی از پسماند‌های ساختمانی در مناطق شهری استان تولید شود.

️او افزود: فعالیت‌های ساختمانی در هر جامعه‌ای امری اجتناب ناپذیر بوده، اما پسماند‌های تولید شده از این امر باید مدیریت شود تخلیه نخاله در حاشیه شهر علاوه برآلودگی محیط زیست و بد منظر شدن چهره شهر به مرور زمان به کانونی برای جمع شدن سایر زباله‌ها تبدیل می‌شود. بازیافت و بازیابی این گونه ضایعات جامد علاوه بر حفاظت از محیط زیست، از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

️ مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: محیط زیست استان به جد پیگیر حل معضل پسماند است و این موضوع یکی از مهمترین الویت‌های کاری همکارانمان در سطح استان بوده بطوریکه مأموران یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل و پایش حومه شهر زاهدان در روز گذشته، متوجه تخلیه غیر مجاز نخاله ساختمانی و زباله در محدوده حاشیه شهر زاهدان شدند. نتخلفین مذکور که با دو دستگاه خودرو سنگین دولتی به صورت غیر مجاز نخاله‌های ساختمانی را در محل مذکور تخلیه کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند شناسایی و خودرو‌های مذکور را توقیف کردند.

️ او در پایان خاطرنشان کرد: متخلفین مذکور به جرم اقدام به آلودگی و تخریب محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/گ

تخلیه نخاله ها در حاشیه شهرزاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار