اسدی رحمانی گفت: تاکنون ۲۰ درصد برند کود‌های کشاورزی که از این مؤسسه تقاضای ثبت کرده اند معادل ۲۱۸۴ مورد رد شده اند.

روابط عمومی//۲۰ درصد برندکود‌های کشاورزی ثبت رد شدندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، هادی اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب با بیان اینکه حدود ۹ هزار برند کود کشاورزی تاکنون شماره ثبت گرفته اند، اظهار کرد: از سال ۹۴ تا تیر امسال ۱۱۰۹ شرکت با ۱۰ هزار و ۹۶۶ برند کودی در پایگاه جامع مواد کودی این مؤسسه تقاضای ثبت کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۶۵ برند کودی تولید داخل، ۵ هزار و ۹۴۷ برند وارداتی و ۴۵۴ مورد توزیعی بوده اند.

وی افزود: شماره ثبت ۵ رقمی برای کود‌های تولید داخل و وارداتی و ۶ رقمی برای انواع کود‌های توزیعی تخصیص می‌یابد و برای ۲ سال اعتبار دارند از این رو شرکت‌ها پس از ۲ سال باید نمونه کود خود را برای مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ارسال کنند تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

اسدی رحمانی ادامه داد: در صورتی که نمونه کود ارسالی، حائز شرایط و کیفیت باشد، شماره ثبت کود تمدید می‌شود.

این مقام مسئول گفت: تاکنون ۲۰ درصد برند کود‌های کشاورزی که از این مؤسسه تقاضای ثبت کرده اند معادل ۲۱۸۴ مورد رد شده اند و عمده دلایل رد این برند‌های کودی به عدم تطابق ادعا‌های متقاضیان ثبت با درصد عناصر غذایی موجود و یا در موارد نادر به آلوده بودن کود‌ها به فلزات سنگین باز می‌گردد.

رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ حدود ۸ هزار و ۴۹۵ برند کود شیمیایی، ۱۸۹۸ برند کود آلی و ۱۲۸ برند کود زیستی برای ثبت به این مؤسسه ارسال شده است.


بیشتر بخوانید: مقاومت شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره در برابر قیمت مصوب


به گفته وی، برای اعتبارسنجی کود‌های کشاورزی دربازار شماره پیامکی هم اختصاص یافته که مشتریان این کود‌ها می‌توانند شماره ثبت روی بسته بندی‌های کود را به سرشماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ ارسال و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

اسدی رحمانی با بیان این که با اجرای برنامه ثبت و کنترل کیفی کود‌های کشاورزی از سوی مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی، میزان عدم تطابق نمونه کود‌هایی که شرکت‌ها برای ثبت معرفی می‌کنند، کاهش یافته است، اظهار کرد: در سال ۹۴ حدود ۳۶ درصد از نمونه کود‌هایی که برای ثبت معرفی شدند دارای عدم تطابق به لحاظ میزان موجودی عناصر غذایی و یا آلودگی به فلزات سنگین بوده اند که این میزان در سال ۹۷ به ۱۲ درصد کاهش یافته و از عرضه این کود‌ها به بازار جلوگیری شده است.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش عدم تطابق نشان می‌دهد که تولید کنندگان و یا وارد کنندگان کود‌های کشاورزی، کیفیت کود‌های خود را افزایش داده اند.

انتهای پیام/

ثبت حدود ۹ هزار برند کود کشاورزی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
یک سری کود هست تو بسته بندیهای کوچیک 10 گرمی یا بیشتر به فروش میره برای گلدان اکثرا هم هیچ اسم و توضیحی ندارند لطفا به این کودها سروسامان بدهید که به خانواده ها خدایی نکرده آسیب نزنه
آخرین اخبار