به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در زمینه سرانه فضای آموزشی در کل استان کرمان با مشکل خاصی مواجه نیستیم گفت:، اما در شهر کرمان با مشکل کمبود فضای آموزشی به طور جدی روبهرو هستیم.
وی با اشاره به اینک در سالهای گذشته خیران به سمت ساخت فضای آموزشی در نقاط محروم رفتند گفت: خشکسالیها در سالهای اخیر به مهاجرت روستائیان به شهرها دامن زده است و شهر کرمان از جمله شهرهایی است که با مسئله مهاجرت بیرویه از شهرهای کوچک مواجه است و این مسئله کمبود فضای آموزشی در کرمان را تشدید کرده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه به احتمال زیاد در شهر کرمان در سالهای آینده مدارس ما به سمت شیفتی شدن پیش میرود افزود: مهاجرتها به کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان دامن زده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر کرمان مدرسهای را نداریم که در آن ثبتنام دانشآموزان به راحتی انجام شود گفت: همه مدارس ما به نوعی با کمبود فضای آموزشی روبهروهستند و تعداد متقاضیان زیاد است.
ضیاء با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی و تعداد بالای دانشآموزان را حتی در نقاط حاشیهای شهر کرمان هم داریم عنوان کرد: تعداد دانشآموزان ما در کلاسهای درس حتی در حاشیه شهر کرمان به ۴۵ نفر هم میرسد.
وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل در شهر کرمان با اداره کل نوسازی مدارس کرمان جلساتی را برگزار کردیم افزود: به دلیل مشکلات زیادی که داریم تلاش شده تا ساخت و سازها بیشتر به سمت شهر کرمان بیاید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش بر این است که هیچ دانشآموزی از تحصیل باز نماند گفت: از سوی دیگر مدارس غیردولتی در شهر کرمان به کمک آموزش و پرورش آمدند که اگر نبودند مشکلات ما بسیار بیشتر بود.
وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید چند مکان آموزشی جدید به کرمان اضافه میشود گفت: در سالهای گذشته هم این اتفاق افتاده و شاید فضای جدیدی به شهر کرمان اضافه نشده باشد، اما فضای تخریبی آموزشی موجود بازسازی شده است.
ضیاء با بیان اینکه هر ساله افزایش جمعیت دانشآموزی ما هم به این مسئله دامن میزند عنوان کرد: در حوزه ابتدایی در سالهای گذشته هر ساله با حدود ۳ درصد افزایش تعداد دانشآموزان در مقطع ابتدایی مواجه بودیم.
انتهای پیام/ی
منبع تسنیم