دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل گفت: با استقبال کم نظیر شهروندان، شب شعر و موسیقی مشکین شهر در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل در این مراسم پاسداشت هفته استان اردبیل را به منزله پاسداشت تمامی شهرستان‌ها دانست.

وی با بیان اینکه شب‌های شعر و موسیقی فرصتی برای معرفی توانمندی شهرستان‌ها است، افزود: به دنبال احیای هویت تاریخی و معرفی جاذبه‌های فرهنگی مناطق هستیم.

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل تاکید کرد: در تمامی شهرستان‌ها ما شاهد فرهنگ غنی، آداب و رسوم، چهره‌های موفق و پیشینه تاریخی هستیم که معرفی گوشه‌ای از آن از اهداف شب‌های شعر و موسیقی است.

فلاحی تصریح کرد: پاسداشت هفته استان اردبیل از ۴ لغایت ۱۰ مرداد نیز به منزله معرفی گوشه‌ای از تاریخ پرافتخار اردبیل در دوران صفویه است و می‌توان به جرئت گفت که هفته استان اردبیل به واسطه خدمت صفویه در انسجام ملی و تشکیل حکومت مقتدر ملی، هفته ایران است.

وی تاکید کرد: بر خلاف سال‌های قبل در سال جاری سهم مشارکت در شهرستان‌ها افزایش یافته و مطابق برنامه ریزی ها، برنامه‌های هفته استان اردبیل مردمی محور شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در خصوص توسعه گردشگری شهرستان مشکین شهر تصریح کرد: به منظور توسعه گردشگری اتمام موزه باستان شناسی و سازه محافظ سایت باستانی شهریری را تا پایان سال به اتمام خواهیم رساند.

فلاحی اضافه کرد: در سال‌های اخیر مشکین شهر به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شده و توانسته خود را به عنوان مقصد سفر معرفی کرده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: تاریخ ایران با صفویه معنی می‌شود و ایران چندپارچه را تا قبل از صفویه شاهد بودیم.

ناصر اسحاقی با بیان اینکه خدمات صفویه در تاریخ ایران ماندگار است، اضافه کرد: شاه اسماعیل صفوی بود که ایران متح و یکپارچه را رقم زد و این کشور را از حکومت‌های ملوک الطوایفی رهانید.

وی به ضرورت معرفی این برهه تاریخی تاکید کرد و گفت: در پاسداشت هفته استان اردبیل به دنبال معرفی گوشه‌ای از تاریخ پر افتخار ایران هستیم.

انتهای پیام/ح

مشکین شهر به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.