رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیش بینی کرد امسال ۷ هزار و ۲۶۴ تن دانه روغنی از مزارع استان همدان برداشت شود.

تولید بیش از ۷ هزار تن دانه روغنی در استان همدانمنصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: کشت دانه‌های روغنی برای کشاورزان خرید تضمینی محصول و افزایش برداشت محصول بیشتری در مقایسه با گندم و جو دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی بر افزایش کشت دانه‌های روغنی در کشور اظهار داشت:ما در استان همدان ۶ مرکز خرید دانه‌های روغنی کلزا و آفتابگردان داریم.

وی افزود: دانه‌های روغنی در تناوب یک ساله با زمین های کشت گندم و جو و یا زمین‌هایی که سال ایش را می‌خواهند داشته باشند ،کاشته می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیش بینی کرد امسال، ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا، هزار و ۱۷۴ تن دانه روغنی آفتابگردان و ۹۰ تن دانه روغنی گلرنگ در استان تولید شود.

رضوانی جلال گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته دانه‌های روغنی در استان خرید تضمینی می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال قیمت خرید تضمینی کلزا، ۳ هزار و ۴۳۹ تومان به ازای هر کیلو گرم، آفتابگردان، ۳ هزار و ۱۰ تومان به ازای هر کیلو گرم است.

رضوانی جلال از تامین بذر دانه‌ای روغنی برای کشاورزان هم خبر داد و گفت: کشاورزان ظرف ۱۰ روز می‌توانند با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی هر شهرستان برای تامین بذر دانه های روغنی نام نویسی کنند.

انتهای پیام/ا


پیش بینی تولید بیش از ۷ هزار تن دانه روغنی در استان همدان

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار